torsdag 16 april 2009

Goes around, comes around...

Ni kanske hunnnit undra om jag gått i ide eller gömt mej nån annan stans?

Okej, det ligger kanske lite sanning i det... Men den främsta anledningen till att jag inte uppdaterat på så länge är att min dator som bekant varit trasig. Den är fortfarande inte fixad så det går inget vidare bra att skriva... Men jag är så sugen på att blogga nu så jag tror att jag kan stå ut med allt krångel den har för sig. Nu har jag iallafall lyckats installera FireFox, blogger fungerade inte alls med Explorer av någon anledning.

Som ni säkert förstår så har det hänt en hel del sen sist, det brukar hinna hända en massa på tre månader...

Sist jag skrev hade jag precis börjat min andra termin och första kursen på denna. Vad avlägset det känns nu! Den kursen är avklarad nu, plus tre veckors praktik som var väldigt roliga! Jag var i Kristianstad inom den kommunala arbetsterapin, både på distriktet och på korttids. Nu är skolan i full fart igen med seminarier och rapporter och allt vad det kan vara!

Lite tråkigt att Carolina och Caroline har slutat men man har vant sig vid det nu. Har tyvärr inte haft tillfälle att träffa Caroline så mycket heller... Var dock med Elin på Carolines 20-årsfest i Svedala, det var kul!

Ja, såklart har mina senaste tre månader inte bara bestått av skola!

Hanna S har kommit hem från Hamburg och Linda har kommit tillbaka från Stockholm. Hanna och jag har haft en massa för oss men Linda har jag inte hunnit träffa än, jag ska träffa henne på lördag faktiskt.

Hanna och jag firade min födelsedag tillsammans, det var hur trevligt som hest! Vi var och åt god fika på Bunna och sen var vi och kollade på bio - En shopaholics bekännelser, premiärdagen och allt! Sen efter bion hann vi både med Biljard och Hessle innan Hanna for tillbaka hem till Balsby.

Jenny var hemma från Oslo ett par dagar över påsk också så passade på att träffa henne med.

Och på tal om att träffa folk man inte sett på länge så var jag uppe i Kalmar och hälsade på syter yster och hennes familj, det var mycket trevligt! Vi var på stan och shoppade massa, var även på Ikea och kollade också på nya stället Malin jobbar på. Hon har skadat sin hand i jobbet så hon har fått gå till en arbetsterapeut med den. Vi kan, vi också!!

Under tiden som jag var i Kalmar så blev det bestämt att Oskar och jag skulle köra och hälsa på Elna. Så några dagar efter jag kommit hem så bar det av igen! Vi körde bil upp till Oskarshamn innan vi tog båten över till Visby. Det var jätteroligt där, Visby är en så fin stad och så annorlunda mot hur det ser ut här. Vi hann med en del där faktiskt. Vi kollade på Elna och hennes teatergrupp som tränade inför en musikal dom satt ihop själva, jättebra var det! Hade varit roligt att se den, har premiär 19 maj tror jag det var. Har jag råd kanske jag åker upp igen... Vi hann också med att träffa en del av Elnas vänner där och fest hade vi på lördagskvällen och sen gick vi ut på deras kårhus Rindi. Dagen efter slappade vi bara och käkade pizza. Jag fick även göra en del skolarbete eftersom vi hade seminaruim dagen efter vi kom hem. På måndagen sen så gick vi på stan och var sen och grillade med ett härligt gäng! Tiden gick fort och på tisdagsmorgonen så tog vi färjan tillbaka till fastlandet och körde sen hem.

I påsk tog vi det mest lugnt, var i Malmö en dag och hälsade på faster Louise. Det var jättelänge sen jag var där sist så det var roligt att komma dit igen. Vi åt god mat och pratade en massa. Vi vart också en sväng bortom kyrkogården och la blommor på farmors och farfars grav.

Jag kan inte fatta att det är tre år sen snart sen farmor dog, jag saknar henne...

Den enda jag har kvar nu är min mormor och hon har varit jättesjuk nu i ett par månader så jag hoppas verkligen att hon piggar på sig!

Mina älskade djur mår bra! Chili är busig som vanligt så det ska bli både välbehövligt och roligt att börja på lydnadskurs med henen på söndag! Och Ellis mår också bra, han gjorde en vurpa i stallet och skrubbade sig men nu mår han bra igen. Har bara så såligt samvete att jag inte hinner rida honom så mycket som det behövs på grund av skolan.

På tal om att rida så har Ellen också börjat rida nu, på Älleköpinge Ryttarförening. Undrar om hon kommer bli likadan hästnörd som jag?



Man kan säga att jag har haft en rejäl svacka nu men nu har våren kommit och man blir alltid lite mer positiv till allt då! Så jag hoppas att jag kommer kunna klara att konfronteras med omvärlden igen snart, för jag saknar att kunna leva normalt... Det är bara ett par saker till jag måste reda ut, jag måste få veta...

Jag hoppas även innerligt att hitta sommarjobb, jag vill inte vara med om samma skit som förra året igen, aldrig! Sen får vi se vad som händer till hösten, om jag flyttar eller inte...

Framtiden är ett oskrivet blad och det är bara jag som kan skriva på det!



Ska försöka uppdatera lite då och då nu trots att datan är knaggig. Just bloggen funkar bättre nu när jag fått ner FireFox även om det inte går bra... Kommer tyvärr inte att kunna lägga upp några bilder... Men man får vara nöjd med det lilla!

Take care!

/Johanna.

Inga kommentarer: