måndag 27 april 2009

Man kan påverka ett mål men inte ett önskemål.

Tyckte det var en tänkvärd mening från dagens föreläsning.

Har precis kommit hem från Lund, har haft föreläsning om att formulera patientmål. Inte världens roligaste föreläsning men... Det var inte helt lätt det där med att formulera mål och få dem rätt. Det ska ju vara något som är relevant och konkret och ha en tidsram och så vidare. Vi fick några patientfall att öva på men känns inte som man kommer bli riktigt haj på det förrän man varit ute och jobbat praktiskt ett tag.

Är fortfarande på dåligt humör men ska ändå göra ett försök att berätta om min helg. Den var så himla mysig så då kanske jag blir lite uppmuntrad tänkte jag. Kommer som ett separat inlägg sen.

Därefter måste jag plugga inför basgruppsmötet imorgon (som för övrigt är dubbelt, blää...) plus att jag ska gå på promenad med Chili och sen fortsätta med hennes inklickning. Hade även tänkt försöka ringa Elna och kolla läget med henne och fråga henne en grej om hur det gick till när hennes dator kraschade, tror nämligen min är på väg dit. Längtar till den 14 majj!!

Tycker denna dagen varit allmänt avig. Det började med att min mobil inte hade någon täckning av oförklarligt skäl. Sen kom den tillbaka men istället kan jag inte skicka sms. Och när jag gick till tåget i förmiddags så precis när jag tryckte på knappen för att få grön gubbe på övergångsstället så bara lägger alla trafikljusen av och det blir allmänt kaos. Lite längre bort på vägen har en gatubrunn svämmat över så en rörspolningsfirma blockerade det mesta av vägen med sina lastbilar. Och datorn lämnade ett felmeddelande om att några systemfiler kraschat, vad nu det betyder... Och jag är fortfarande på dåligt humör över samma sak sen i går kväll, kan bara inte få det ur skallen. Kan någon ge mej en rak höger?

Hörs senare, ska försöka vara lite mer positiv då.

/Johanna.

Inga kommentarer: