måndag 20 april 2009

Bring it on!

Har varit heldag i skolan idag. Eller inte riktigt förresten, började inte förrän 10.45. Men var ju ändå tvungen att sätta klockan på 7.30 och gå hemifrån 9.00 så jag tycker att jag kan få kalla det heldag iallafall!

När jag precis klivit på tåget gick jag i min egen lilla värld och letade platser åt mig och Erika och med musik i öronen. Så tycker jag att någon ropar mitt namn, men jag ser ingen jag känner. Men ropandet fortsätter och till slut får jag syn på Lina! Det var roligt att träffa på henne, det är minsann längesen nu! Hon rider fortfarande, kul! Kanske träffar på henne på allsvenskan i helgen?

Dagen började med basgruppsmöte. Det var dags för en ny utgångspunkt, den handlade om arbetsprocesser. Vi kom på många bra begrepp under brainstormingen och vi fick bra frågor till slut. Men annars gick det nog inte så himla bra. Vår handledare, Elisabeth, sa att hon hade känt sig obekväm under mötet, det är rätt illa då va?

Sen lunchade jag med Erika. Dagens var korv Stroganoff i skolan, det fick bli det idag för jag hade inga rester att ta med sen igår. Till maten fanns ett helt underbart gott pizzabröd! Måste hitta recept på det! Någon som har något tips?

Efter lunch var det dags för basgruppsträff igen, denna gången var det förberedelser inför seminariet som gällde. Vi satt ute i solen hela eftermiddagen, helt underbart skönt! Som vanligt blev min näsa knallröd, blev lite mobbad för det... Men jag är van vid det här laget! Nu gick basgruppsträffen betydligt bättre. Vi kom på många bra idéer till vår presentation på onsdgad, det kommer nog bli kul det här! Vill inte avslöja för mycket än...

Helt sinnessjukt mycket folk på tåget hem, Erika och jag fick stå ända till Hässleholm eftersom det bara var två tågset idag istället för tre... Väl hemma i K-stad så tyckte vi att vi förtjänade varsin glass så vi köpte på Presbyrån (Magnum White Strawberry) och satte oss på en bänk i solen vid kyrkan och kalasade. Sen tog det till att blåsa så var och en gick hem till sig, det blev ju kallt då!

Nu ska Ellen och jag gå ut med Chili och träna lite, sen blir det nog SingStar!

Hajjåivajj!

/Johanna.

1 kommentar:

Graniz sa...

Hatar basgrupp...