fredag 17 april 2009

OT student - shit fuck!

Thank God, it's Friday!

Har precis kommit hem från Erikas plejs, har varit där och pluggat. Jag vet, lite nördigt kanske en fredagskväll men vad gör man inte för sin utbildning?! Visst, det där var både allvarligt menat och inte, med är sjukt mycket att göra nu. Har fullt upp lördag och söndag och då går det att plugga utan att det känns som man förlorat hela helgen. Eller halva åtminstone.

Vi pluggade faktiskt inte bara heller för den delen. Jag gick direkt från tåget till Erika och då lagade vi pannkakor. Sjukt gott, var längesen jag åt det sist! Faktum är att den gången också var hos henne...
Vi hann också med att sitta på hennes balkong, vara inne på youtube, plugga, snacka skit och se på TV. Var ju Berg flyttar in på TV, hon är så härlig tycker jag! Synd bara att Markus Schenkenberg var så tråkig... Dessutom hade han en ful rosa luddig dyna på toalettstolen, pratade konstigt och hade världens mest skumma skratt...

Det var lite kul för vi provade att youtuba "occupational therapy" och det fanns massa träffar, bland annat en "OT-song", lite kul om man är nörd som vi är...

Blev iallafall lite klokare vad gäller användandet av bedömningsmodellerna inför intervjun och den efterföljande rapporten som ska skrivas, det var det vi pluggade idag.

Gick bra med basgruppen också, tog dock mycket längre tid och var mer omfattande än vad vi trott från början. Inte nog med att vi ska bestämma occupational form och occupational performance på vår aktivitet (som var att laga och äta lunch tillsammans i basgruppen hemma hos Helene), vi ska även adaptera det på vårt patientfall plus att skriva ner vilken occupational form vi tror att Bg 3 kommer att ha till sin aktivitet, som är att rida turridning med islandshäst.

Såklart hann vi också med en del flum på vårt basgruppsmöte, vi är ju trots allt Bg 4!

"Ananasproblemet"

"Mannen betalar!"

"Det tog mig en timme att komma ut ur sängen imorse..."

"- Vad är ditt mål med att gå ner i vikt?
- Att få plats under pianolocket!"

"Va? Vad sa ni? Inga tydliga könshår?"

"Fan vad denna gruppen är konstig!"

"Asså, shit fuck!"

Ibland är skolan så jäkla härlig, ungeför lika ofta som man bara vill spy på den... Men som idag, när Lovisa och jag satt ute vid väggen i solen och småpratade om ditt och datt, då älskar man att vara student...! <3

Nu har jag bara en sak till att säga ikväll innan jag säger godnatt - fuck shit *skrattinsup*

Godnatt!

/Johanna.

Inga kommentarer: