tisdag 28 april 2009

Hej, jag heter Johanna och jag är en papegoja!

Snabbisinlägg får det bli nu för jag är kalastrött!

Dubbla basgruppsmöten idag. Gick ganska bra faktiskt, speciellt den nya utgångspunken som handlade om datainsamling. Under steg 7 däremot så diskuterade vi en och samma fråga i nästan en timme. Det handlade om OTIPM och CPPF. Det finns inga böcker om dem på bibblan och de kostar nästan 1000 kr att köpa så inte undra på att vi var dåligt förberedda, vi hade ju ingen litteratur förutom åhörarkopian från föreläsningen.

Nu har vi också anmält oss till Moulin Rouge-sittningen den 16 maj, det ska bli så sjukt skoj!!

Efter skolan bar det iväg med Ellen och Leif till ridskolan. Ellen red en ponny som hette Kotten och som var jättesöt, isabell med lång man och pliriga ögon. Men guuuuud vad den var slö, det var rent gräsligt! Och jag vet inte hur många gånger under lektionens gång som jag sa "upp med tummarna, trampa ner hälen, stäng handen, skänkla på, smacka!". Om och om igen, jag kände mig som en papegoja!

Väl hemma bänkade vi oss i soffan (efter att ha duschat och ätit såklart!) och kollade på Andra Avenyn. Säsongsavslutning idag... Och jag säger bara en sak - jag vill inte vänta tills hösten med att få veta hur det går med allt, jag vill veta nu!!

Vad jag mer vill (eller måste) göra nu är att sova. Datorn är heöt hopplös så jag stänger av den nu. Ska dessutom upp 5.30 imorgon för vi har tidig föreläsning. Och jag behöver ju min skönhetssömn...

Godnatt!

/Johanna.

Inga kommentarer: