lördag 18 april 2009

När alla vännerna gått hem...

Jahapp, nu har Linda precis kört hem. Var himla trevligt att träffas! Man har ju en himla massa saker att prata om när man inte setts på ett tag. Så det är väl ungefär vad vi har gjort - snackat. Fast vi var faktiskt ute på en promenad med Chili. Det blev dock inte lika angenäm som jag hade hoppats på, för sören vad det hade tagit till att blåsa! Det var faktiskt riktigt kallt. Hur kommer det sig att det alltid blåser så mycket just här?

Vi käkade pizza för vi hade inte direkt något hemma att laga någon vettig mat av, så det fick bli färdigkäk idag. Det märks att det börjar gå mot slutet av "pengamånaden"... Inte konstigt att man är lite short heller, jag ju varit i både Kalmar och Visby på samma csn.

Erika tittade också inom en sväng, hon skulle låna mina shortchaps inför deras islandshästridning imorgon. Fasen, hon får ta tåget tidigare imorgon bitti än när vi ska till skolan! På en söndag! För att uträtta en skolaktivitet! Fast vad gör man inte för en trevlig ridtur?! Och jag ska inte säga något, jag steg upp 03.15 en söndagmorgon för att åka på hästtävling, dessutom bara som hästskötare... By the way så hade hon köpt en ny jacka idag, sjukt fin! Linda hade också himla snygg jacka... Jag vill också ha en ny jacka!

Var faktiskt inne en sväng på facebook ikväll, fungerar mycket bättre nu när jag har FireFox. Det var en kille som Linda haft span på så vi lekte detektiver. Är ju inte bara på rund av att datorn har varit krånglig som jag inte varit på fejjan... Men kanske börjar komma över det nu? Orkar inte tänka på det mer, orkar inte må dåligt för det heller mer... Ibland undrar jag om det inte är bäst att skippa facebook helt? Då slipper det bli så här...

Nu till något trevligare! Imorgon är det dags för hundkurs, den startar upp imorgon, därför det är på helgen. Sen kommer det att vara på vardagskvällar. Det ska bli jätteroligt! Chili behöver det, hon behöver få lära sig att umgås med andra hundar under kontrollerade former samtidigt som hon behöver mental stimulering. Så jag ser verkligen fram emot den här kursen!

Och sen imorgon kväll, då...

Nu ska jag gå och knyta mig, tänkte passa på att sova ut nu när jag inte behöver gå upp överdrivet tidigt imorgon heller. Och jag behöver så väl min skönhetssömn!

Natti natt!

/Johanna.

Inga kommentarer: