tisdag 20 januari 2009

Tidsfördriv

Jaaa... Det har inte gått framåt med min trasiga dator, hoppas att det ska hända lite mer idag eller imorgon.

Får smått panik, hur ska jag klara skolarbetet i denna kursen utan en dator? Det är jättemycket inlämningar och annat som ska ske via dator. Plus att det känns som man inte har något liv när ens dator är ur funktion vilket är lite illa. Men å andra sidan är internet mitt enda sätt att komunicera med vissa jag känner så...

Har ju en massa att skriva om som hänt på sistone! Och massa bilder att lägga ut... Men, det får bli när det blir, håller fast vid mitt motto; bättre sent än aldrig!

Inte för att jag vet om det är mitt motto på riktigt men... Ett av dom är det kanske!

Just nu sitter jag i skolans bibliotek. Väntar på att basgruppsmötet ska börja. Slutade föreläsningen klockan tolv, börjar basgrupp 14.45. Så det är lite drygt. Tog en lång lunch med Erika och Elin. Var sjukt god mat idag, sprödbakad fisk och potatismos! Mums!

Elin började sin nästa lektion kl ett så nu sitter Erika och jag vid varsin dator, väldigt socialt!

Eftersom vi inte fått vår utgångspunkt än så har vi ju inget att plugga och vi har inga böcker än för kursen började igår. Så kan åtminstone sitta och slappa vid datorn med gott samvete!

Man är ju numera T2:a, känns lite märkligt att börja en ny termin den 19 januari, så sent har det aldrig varit innan. Fast har å andra sidan aldrig läst på universitet innan heller så...

Nu till denna terminen har en del avhopp gjorts, bland annat Carolina (som ska till Nya Zeeland) och Caroline (som inte vill bli arbetsterapeut). Kommer sakna dessa goa tjejer sjukt!

Men sånt är livet, människor kommer, människor går... Inget varar för evigt.

Jag har också märkt att inget tycks bli som man tänkt sej. Och tänk hur fort det går för hela ens tillvaro att rasa samman. Eller åtminstone börja vackla rejält.

Nä, nu blev det ett långt inlägg om ingenting! Men ni får ha överseende, försöker få tiden att gå till lektionen börjar.

Ha det bra!

Vi höres! /Jolie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wohooo tack själv för igår =)

Anonym sa...

haller helt med, bättre sent än aldrig, det är ett bra mootto för mig eftersom jag alltid är sen med de mesta haha..miss you!! puss