fredag 17 april 2009

En morgonrapport

God morgon!

Sitter nu vid en av skolans datorer, helt underbart att kunna använda en dator som inte hänger sig så fort man klickat på något...

Idag var man uppe med tuppen, hann till och med gosa med Chili innan det vardags att hoppa i duschen. Inte det att jag var ovanligt pigg imorse, nej jag var lika dygntrött som alltid... Förstår inte vad som tog åt mig.

Det har visst blivit en återkommande händelse att Chili sover i min säng om nätterna. Jag var mycket bestämd om att mina hundars sovplats aldrig skulle vara i någons säng. Men när jag ska gå och lägga mig om kvällen så lägger hon huvudet på sängkanten och sen står hon där och tittar på mig med sina bruna hundögon, då går det ju inte att säga nej. Hon är ju inte så stor... Hon har ju egen filt så hon hårar inte på mina lakan... Och hon är ju varm och gosig... Ja, så kan det bli när man har världens gosigaste lilla vovve!

Sjukt fint väder idag för att tala om något annat, men riktigt kallt! Var bara en plusgrad när jag gick till tåget klockan sju imorse, brrr!

Innan jag ska träffa min basgrupp klockan nio för att förbereda inför seminariet nästa vecka, så ska jag ta en sväng inom bilddagboken och ta en titt på bilder från där Elin hoppar terräng med sin fina Lamy, ska bli kul att se!

Ha en bra dag!

/Johanna

Inga kommentarer: