onsdag 29 april 2009

Som en boll kommer jag tillbaks till dej...!

Jaa, min dag har inte riktigt varit som jag tänkt mej... Fast hur ofta är dom det?

Dagen började med att jag, mycket sömnig, steg upp kl 06, gjorde vid mig och åt min gröt. Mötte upp Erika utan för tåget strax efter sju och hittade så småningom Paula inne i tåget också. Kul, för det var längesen vi åkte tåg ihop, har mest haft basgrupp på senaste tiden. Ayche var sjuk dock så hon kom inte inhoppande från Hässlehåla. Och jag kan tillägga att hon missade inget idag, snarare tvärt om!

Väl framme i skolan så pratade jag och Elin häst som vanligt. Paula och jag hann även med att leta upp FOU-rapporten från FSA och kopiera ett ex av den innan föreläsningen började, duktigt jobbat!

Föreläsningen var lite av en besvikelse. Den handlade om datainsamling och bedömningsinstrument. Jag trodde, och alla andra också verkade det som, att föreläsaren skulle berätta vilka bedömningsintrument som finns och hur man använder dem. Men icke! Hon sa inget som vi inte redan hade hört tusen gånger förut. Dessutom var föreläsaren sjukt tråkig!!

Som tur var så höll hon bara på till 11. Jippi, tänkte vi, då kunde vi ta tåget hem en hel timme tidigare! Så vi for in till stationen (efter att ha kopierat OTIPM och glömt Paulas lunch på skolan) och hoppade på 11.42-tåget. Efter att vi kört max 5 minuter så tvärbromsar tåget. Sen säger lokföraren i högtalarna att det var en eldsvåda framför tåget någonstans och att vi skulle bli stående där vi var i obestämd tid. Då vi börjar bli vana vid tågkaos vid det här läget så vi dukade uppmed kexchoklad, pistagenötter och påskgodis, sånt som vi råkade ha i våra väskor. Och så spelade vi Trivial Pursuit på min mobil, så det gick egentligen ingen nöd på oss. Men tradigt att inte komma hem när man ska.

Efter ännu en stund, vi hade nog suttit i 30-40 minuter och väntat, så meddelar lokföraren att det handlade om en gräsbrand på banvallen så vårt enda alternativ var att vända tillbaka till Lund. Vi var tillbaka där typ en timme efter att vi lämnat stationen. Vi satte oss på en bänk i solen och inväntade ersättningsbussar som inte kom. Så tillslut tog vi reda på att det fanns möjlighet att att ta en buss till Hörby och sen en annan buss därifrån till K-stad. Lät lite omständigt så vi blev väldigt glada när vi upptäckte att det skulle gå ett tåg en timme senare, de hade visst fått bukt med branden och släckt den, skönt.

När det tåget väl kom blev vi ändå stående efter Eslöv pga något signalfel. Då började alla i tåget skratta när det meddelades i högtalaren. Men vi kom iväg till slut men tågresan tog 90 min iställer för 55. Men hem kom vi iallafall!!

När jag kom hem stack jag ut och spran en runda. Var också ute med Chili och tränade lite och fortsatte sen hennes inklickning när vi kom in igen. Det går sjukt mycket bättre i hemmiljö!

Efter att ha gjort detta började jag med ett projket som var mycket större än jag förväntat mig... Jag började städa min garderob! Och nu är allting utspritt i mitt rum så jag måste göra klart det innan jag kan gå och lägga mig för jag får inte plats i min säng annars, suck... Men lika bra att ha det gjort, det såg ut som mina kläder, skor, väskor och annat som finns där utkämpat ett krig därinne!

Så det ska jag fortsätta med nu, sen blir det väl till att nanna kudde...

Bara en klockren dialog från tåget idag:
Jag: Jag ska på åttioårskalas nästa vecka, vad ska man då ha på sig?
Paula: Jag har en peruk och ett par guldstövlar du kan få låna!

Och mitt österländska horoskop sa idag; "sött efter surt". Jag väntar fortfarande på det söta...!
Hade en liten aning men den var i allra högsta grad felaktig. Kanske är att det blir fint i garderoben efter min ansträngning? Får vara nöjd med det lilla, hade dock hoppats på nåt annat. Jaja...

God afton!

/Johanna.

Inga kommentarer: