tisdag 21 april 2009

You spin me round, round...

Jag saknade att sova i din famn inatt...

Ja, då var ännu en skoldag till ända. Var såååå trött i morse, höll på att somna i duschen! På tåget somnade både jag och Erika, var visst fler som var trötta. Jag drömde så fånigt då, jag drömde att Erika satt bredvid mig (vilket hon också gjorde) och åt russin ur en lila plastpåse! Har ingen aning om var jag fick det ifrån... Drömde lika knasigt på vägen hem när jag halvsov. Drömde att Gisela i min klass skulle hem till Emil och spela WoW och hon skulle ta med sig en av skolans datorer coh det var ett himla projekt!

Dagen började med föreläsning om arbetsprocesser med Marianne Kylberg. Det var tur att vi fick en del uppgifter att diskutera kring under föreläsningens gång, då slutar man tänka på annat (eller rättare sagt annan...). Nu har vi ytterligare tre modeller till att hålla i huvudet; Pellands arbetsprocess, OTIPM (Occupational Therapy Intervention Process Model) och CPPF (Canadian Practice Process Framework). Det snurrar runt, runt i mitt huvud just nu!

Det var kul för vissa av våra föreläsningar är öppna för yrkesverksamma arbetsterapeuter och idag var där nog ett tiotal, alla jobbade på ortopeden på sjukhus lite runtom i Skåne, trevligt! Något som dock var mindre trevligt var att några byggjobbare höll på att borra, och det var inte med en vanlig borr (kan det ha varit en slagborr?) för det lät jättehögt och liksom skakade, det var huvudvärksvarning av högsta graden på det! Sjukt jobbigt att försöka lyssna på föreläsaren samidigt. By the way så är hon faktiskt lite lik henne som spelar Sigrid i Andra Avenyn... Glöm inte titta på det ikväll kl 21 på SVT 1!

Efter föreläsningen hade vi en snabb genomgång av uppgift 2. Uppgift 1 är inte ens inlämnad än och vi har seminarium snart, jag känner mig jättestressad just nu. Och jag är visst inte ensam, vissa i klassen som typ fåt mentala breakdowns, jag är nog snart på väg åt det hållet jag också...

Åt sen snabb lunch med min basgrupp ute på gräsmattan och sen gick vi in i salen igen för att fortsätta förbereda införseminariet imorgon. Det var sjukt roligt och går allt vår väg imorgon så kommer det att bli så jäkla bra!!

Nu ska jag strax åka med Ulrica och Ellen til Älleköpinge, Ellen har börjat rida där. Så jag får väl leda ponnyn och hjälpa till lite i stallet och så precis som förra veckan. Skönt att dom inte ska hoppa idag iallafall, det gjorde dom sist. Det var lite kaos då och en massa småungar som ploppade av till höger och vänster... Men man får bra motion iallafall!

Ha en trevlig kväll!

/Johanna.

Inga kommentarer: