söndag 19 april 2009

Brown girl in the ring

Jag säger bara en sak - ADHD x 100!!

Nu har vi varit hemma en stund sen hundkursens slut. Var skönt för pappa skjutsade idag, annars hade vi fått ta bussen. Fint väder idag med, dock blåser det kallt så jag satte i mig två koppar te direkt vi kom hem så nu är jag varm och go igen.

Det var roligt på hundkursen. Tina, som instruktören heter, var jättetrevlig och hade många bra och intressanta saker att säga. Vi fick en hel del kurslitteratur, den kommer jag att lusläsa. Bra mycket roligare än skolböckerna!

Vi gjorde bara tre grundläggande övningar idag, men ack, det var inte lätt! Chili for som en tetting och grävde och jagade sin svans... High life med andra ord! Men övning ger färdighet, nu är det hårdträning som gäller, varenda dag!

Väl inne i stugan, när vi hade teori, så lugnade hon ner sig efter en lång stunds pipande och gnällande. Hoppas inte de andra i gruppen tyckte att hon var jobbig!

Nästa gång är på torsdag kväll, då blir det klickerträning! Längtar redan!

Vad har ni gjort idag?

/Johanna.

2 kommentarer:

Graniz sa...

Kul att gå på kurs!
Bk, e förresten basal kroppkännedom.
Kul att du kommit igång me skrivandet igen :D

Johanna sa...

Ja, det var jätteskoj!
Nästa gång är på torsdag, nu gäller det att träna!
Ah, är det det det betyder? :) (kan man verkligen skriva så? tre det på rad?)
asså, jag kom på att anledningen till att bliggen inte funkade berodde inte på datan utan på webbläsaren, goddag yxskaft! haha
puss på dej gumman <3