måndag 27 april 2009

I'm a key that could use a little turning

Jaa, då var det snart dags att gå och lägga sej, ännu en dag till ända...

Chili ligger och sover i sin fåtölj här bredvid, hon drömmer. Det ser så roligt ut för hon liksom springer med tassarna i sömnen samtidigt som hon piper. Så söt hon är!

Känns som man lever på ren rutin, dagarna följer varandra utan att det händer något särskilt. När det är helg blir det lite avbrott mot vardagarnas slentrian men när det sen blir måndag igen då faller man in i samma lunk igen. Tur man har bloggen! Då kan man ju faktiskt gå tillbaka till gamla inlägg och se att det faktiskt händer lite saker iallafall!

Ikväll har jag varit på promenad med Chili. Tränade lite med henne, blev dock ingen klickerträning. Man måste vara jätteskärpt då och jag kände att jag inte var det så jag lät det vara. Ringde sen upp Elna men hon hann inte prata så mycket för hon och nägra polare skille precis spela LaserDome. Får ringa henne nån annan dag istället så vi hinner prata mer.

Har sedan halvkollat på Hundcoachen och Spårlöst innan jag tog mig i kragen och gjorde basgruppsfrågorna. Är inte helt klar dock men ska inte ta tåget förrän 11.23 imorgon heller så jag har lite tid innan dess också. Svårt att hitta fakta om arbetsprocesser, får ta från föreläsningen och lite från eget huvud.

Hur ser veckan ut i övrigt då?
Jo, imorgon har vi dubbel basgrupp från 13-16.15. Sen tåget hem och vidare till Älleköpinge.
På onsdag är det föreläsning 9-12, sen ska jag hem och rida.
På torsdag är det ju Valborg! Då blir det först stallet, sen ska jag och Linda hem till Hanna S och ha lite myskväll.
På fredagen har jag faktiskt inget planerat mer än att jag ska rida, men på lördag kommer Hallin:arna ner och hälsar på, det ska verkligen bli kul!
Söndagen blir väl som alla andra söndagar, man bara känner "ånej, imorgon börjar en hel ny lång skolvecka!"... Kanske ska fira pappa lite, han fyller ju egentligen år på Valborg.
Men lite kul har jag ju att se fram emot i veckan iallafall!

Vad ska ni göra?

Nu ska jag iallafall ta och göra lite p-ADL, sen ska jag sova! Godnatt!

/Johanna.

Inga kommentarer: