fredag 24 april 2009

Fullt ös - medvetslös!

Än en gång har det hänt... Jag somnade från uppdateringen!

Var ju på hundkurs igår. Vi tog bussen till Åhus och väl framme där blev Chili jättestimmig och det satt i resten av kvällen. Det var bara en kort stund under teorigenomgången som hon la sig på golvet och vilade lite. Klickerträningen började igår, eller rättare sagt inklickningen som man måste göra innan man börjar klickerträna. Efter teorin så gick vi ut för att börja med inklickningen lite smått. Det verkade gå bra för alla utom för oss. Chili var inte ett dugg intresserd, hon ville bara gräva. Tränaren, Tina som hon heter, tyckte det verkade om att Chili inte uppskattar godis lika mycket som de andra hundarna och att det nog därför var lättare för oss att klicka in henne hemma i TV-soffan. Varför kan inte vår vovve vara som de andra??

Till nästa gång ska hundarna vara inklickade plus att vi ska ha lärt dem ett moment med hjälp av klickern. Så nu är det hard work som gäller!

När vi väl kommit hem igår kväll tog jag min kopp te och knäppte på TV:n precis som jag sagt att jag skulle. Kollade på Medium som var bra som vanligt! Sen tänkte jag uppdaterat lite här, skrivit klart rapporten och uträttat lite andra saker. Men jag somnade, knall fall i soffan, och vaknade inte förrän efter en timme. Då ragglade jag in i sovrummet och somnade som en stock. Varpå att jag glömde ställa klockan så jag försov mig idag... Ack ja.

Vad händer idag då?

Själv ska jag åka med pappa och titta på ny dator, sen ska jag till stallet och rida. Sen ikväll är vi bjudna till syrran på middag, det är minsann inte ofta det händer! Ska bli trevligt!

Ha en härlig fredag allihop!

/Johanna.

Inga kommentarer: