tisdag 21 april 2009

It feels like being hit by a truck

Ellen var jätteduktig på sin ridlektion idag! Andra gången hon red (på ridskolan alltså, har skrittat runt på lite ponnies innan...) och ändå verkar hon ha mycket bättre sits och balans än de andra i gruppen. Förvånansvärt tycker jag också är att hon har koll på lättridningen redan, för mig tog det säkert en månad om det räcker innan jag kunde. Fast jag var en del år yngre än Ellen också när jag började rida, kanske därför... Det var galopp på schemat idag. Ridläraren sa till Ellen att hon såklart inte behövde galoppera idag eftersom det bara var hennes andra lektion. Men Ellen ville förstås galoppera! Jag fick ju springa bredvid och hålla i ponnyn, men jag tyckte ändå hon var modig som vågade prova.

Nu har jag precis kollat på Andra Avenyn. Jag säger bara det - fy fan för Greger! Och jag stör mig lite på att Hästen och Jerry kommit tillbaka, tycker serien är bättre utan dom... Men jaja, vi får se hur det utvecklar sig.

Nu var det tänkt att jag skulle sätta mig och förbereda för intervjuerna som jag har imorgon och som jag är lite nervös för. Men saken är att jag är alldeles för trött för det nu, så jag får försöka klämma in det någon gång under morgondagen. Typiskt mig att skjuta upp saker...men är som sagt jättetrött och har en del annat i huvudet som tar all min koncentration just nu. Men det ordnar sig, det gör det alltid, som Di Leva säger.

Från en sak till en helt annan - en tjej som jag känner har ganska nyligen gjort slut med sin pojkvän. Och när hon berättade för mig idag varför hon hade valt att göra slut så bara gick det upp för mig varför Jeppe dumpade mig. Jag trodde att jag förstått det innan, men tydligen inte. Jag insåg det nu. Pang. Det kändes som jag i full fart träffade en bergvägg. Men nu förstår jag. Och jag förstår honom...

Men min nyvunna vishet i bakhuvudet ska jag nu gå och förbereda det sista inför seminariet imorgon, fusklappar och sånt. Sen ska jag sova, sju kvart i timmen!

/Johanna.

Inga kommentarer: