fredag 8 maj 2009

Under min ostkupa

Det blev aldrig att jag for till stallet idag. Efter att ha suttit i timmar och ringt runt till en massa olika arbetsgivare (himla irriterande när de inte svarar!) av jag upp. Gick in en snabb sväng till stan för att fixa present till Tina. Det blev inte exakt det som jag tänkt mig men ungefär så jag blev nöjd ändå.

Jag blir så himla stressad när jag känner att jag inte har struktur på saker och ting. Jag måste planera och veta vad som ska hända, annars virrar jag runt som en yr höna utan att få något gjort ordentligt. Därför bestämde jag mig för att inte rida idag. Klockan var väl runt halv tre när jag var tillbaka från stan och det enda jag hade i huvudet då var rapporten som ska vara inne nästa vecka. Det snurrade runt, runt i huvudet på mig hela tiden. Jag hade börjat så smått med att läsa igenom allt textmaterial men jag hade inte kommit alls långt. Det kändes helt ostrukturerat i mitt huvud och jag kunde inte koppla bort det och tänka på något annat. Så jag bestämde mig för att skippa ridningen idag och så satte jag mig ner med rapporten.

Nu har jag gått igenom all text, slagit upp alla ord jag inte förstod, strukit under det som är viktigt och börjat skriva på presentationen av arbetsprocessen. Nu har jag fått en struktur inne i mitt huvud och kan därför uppskatta vad som är kvar att göra och ungefär hur lång tid det kommer att ta. Det känns mycket skönare nu så därför kommer jag kunna koppla av och fokusera på Ellis imorgon istället.

Gick en lång promenad med Chili också och snart ska jag gå och göra vid mig.

Om ett tag ska jag iväg till Erika på tjejmiddag eller vad man ska kalla det. Ett par av hennes kompisar, Frida och Louise, kommer också att vara där. Det ska bli trevligt!

Känner också att jag börjar få abstinensbesvär efter en viss sötsak... Hur löser jag det? Hoppas jag blir "botad" snart iallafall...!

Ha en trevlig fredagskväll, nu är det full fart mot helgen som gäller!

/Johanna.

Inga kommentarer: