måndag 25 maj 2009

This city calls your name and I can't move on

Idag fick jag ett brev från LiU. "Vad kul att du sökt till Linköpings universitet!"
Fick även ett mejl från studentbostader.se om att jag behövde uppdatera min köplats.
Det gjorde jag. Har inte så många poäng än. Men det räcker till bostad i Ryd so far. Där bor ju Hanna (och Johan)... Visst, det är en bra bit till HU men man får se det som så att man får bra med motion!

Har ju inte fått något antagningsbesked än eller så, är ju inte ens säkert jag kommer in. Men om jag gör det, hur ska jag kunna välja?

Tror inte det kommer vara enbart "studiefaktorer" som avgör.

Naiv som jag är trodde jag att saker och ting här hemma var på väg att vända och bli bra igen, till och med bättre än vad de var innan. Jag är så trött på mig själv, att min värld är så rosa och fluffig... Verkligheten fungerar inte så, jag borde lära mej det snart efter 22 år!

Hade bestämt mig för att stanna i Lund och allt kändes så bra. Men nu har det vänt igen och när alla de papperna kom väcktes gamla tankar till liv...


/Johanna.


I am on my knees and I'm looking for some answers

2 kommentarer:

Graniz sa...

Men stumpan! Vad är det som har hänt?
Då vet att linköping hade välkomnat dig med öppna armar.
Och visst det är en bit till HU, men jag har klarat det ett år.
Bara tradigt på vintern.
Jag fick oxå brev från LiU :P
Kram

Reumatiker-Kerstin sa...

Klart att du ska stanna i Lund med oss! allt kommer att bli toppen =)