fredag 15 maj 2009

I thought I had it all, now I am down and low

Ja, de orden stämmer väl in på min dag igår...

Fast dagen började roligt! Satt på tåget med Erika, Paula och Ayche och läste Metros horoskop i vanlig ordning. Mitt österländska sa att "du kommer ha en bra dejt utomhus". Vi hade mycket roligt åt detta och Erika och Paula sa att de skulle sno min mobil, eller rättare sagt ett nummer från min mobil, och kirra en finfin utomhusdejt med "ägaren" till numret. Jag måste säga att jag inte var helt emot detta... Men innan de hann vidta så pass drastiska åtgärder så dök min dejt upp! Ja, asså inte den tilltänka. Men en annan.

Borta vid busshållplatsen är en jättestor cykelparkering och på alla cyklar satt illgröna sadelöverdrag. Vi hade precis börjat stirra och försöka komma fram till vad detta kunde tänkas handla om när en kille kom fram och gav oss likadana sadelövedrag och vars två påsar Malaco Truly Juicy-godis. Cykelsadlarna var alltså reklam för godiset, ahaa! Perfekt tyckte vi också, det var ju en bra sak att få sådär på morgonkvisten. Med andra ord, en bra dejt utomhus!

Seminariet var okej, skönt att slippa förebereda för att göra en presentation inför klassen och att få sin rapport smärtsamt sågad av nån lärare. Men å andra sidan vet jag inte om det gav så himla mycket heller...

Vi fick även tillbaka våra rapporter om CMOP-E/MoHO (i mitt fall CMOP-E). Längst ner på sidan stod DIN UPPGIFT ÄR UNDERKÄND. Ja men hipp hurra vad kul! Jag hade inte använt "lämpliga" källor (grundkällan stod jag i kö på på bibblan (och gör fortfarande)) och därför inte förstått vad spirituality innebär... Gör om, gör rätt!

Efter seminariet var det dags för basgruppsarbete inför nästa seminarium. Behövde gå tidigare om jag skulle hinna till hundkursen, men det var inte möjligt. Irritationsmoment nr 2,5. Nåväl, vi var effektiva så jag hann iallafall, men det är en annan historia.

Fick också reda på att Dejan i vår klass, och även vår basgrupp, har slutat, alternativt tagit studieuppehåll... Hm...

Hundkursen på kvällen innebar lösträning i skogen och därmed fart och fläkt... Chili var väldigt duktig på bussen dit, det var fullproppat på bussen och folk stod i hela gången. Men Chili var lugn som en filbunke, hon försökte inte våldföra sig på någon! Eller ja, nosa, slicka, hoppa på...
Men när vi hade träning i långlinan sparade hon inte på något krut. Jag kan säga så mycket som att jag tycker synd om mina händer som höll i andra änden av linan... Men vi gjorde en del roliga övningar som att lära hunden "skvallra" på andra hundar samt att gömma godis på trädstammar. Trots att Chli stimmade runt som ett annat ADHD-fall så var jag ändå ganska nöjd i slutändan.

Väl hemma var jag helt slut! Det blev en lång dusch och sen en stor kopp te framför TV:n och Anna Pihl.



Denna dagen började tidigt. Igen. Träffades med basgruppen kl 9. Det blev lite hemlighetsmakeri eftersom Lesly fyllde 20 idag (wiihii) och Helene hade varit och köpt födelsedagsfika på Mormors (chokladmuffins och smoothie, mums) och vi ville inte avslöja det förrän alla var på plats. Medan vi väntade på de andra gick Helene och jag på jakt efter glas. Vi fick be vaktästarna att släppa in oss i Kanylen (Helene: "en av våra kompisar fyller år och vi tänkte bjuda henne på lite dricka..." ASGARV!) och där hämtade vi ett vinglas till Lesly och snapsglas till oss andra.

Fikan blev mycket uppskattade av födelsedagsgrisen! Vår skönsång vet jag dock inte om den gick hem lika bra...

Gjorde klart det sista till seminariet, tror detta också kommer bli riktigt kul precis som det förra! "Ett stycke värsting!"
"Mindre snack och mer hockey"
"MoHOST, vad är det för något? Det låter ju som ghostbusters!"

Nästan så man längtar till måndag!

Efter plugget var jag och pappa och hämtade nya datorn, yaay! Dock inte den jag sitter vid nu, den laddas... Men sen...!!

Blev väldigt långt inlägg känner jag men jag pallade verkligen inte uppdatera igår!

Nu får ni ha en fortsatt trevlig fredagskväll! Kanske ni är mindre soffpotatisar än jag och är ute och festar... Men jag ska iallafall kolla klart på Talang 2009 (märkliga människor det finns i detta avlånga land) och sen blir det Berg flyttar in, tycker hon är härlig!

Men imorgon, då blir det klackarna i tacket nere i Lund! Mer om det imorgon! Eller snarare på söndag...

God helg!

/Johanna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, låter som födelsdagsfirandet gick jättebra.
Jag fick också ett cykelskydd härom veckan!
Har också sett att det finns en tävling på Facebook som heter Truly Art där man kan vinna en hel årsförbrukning av Truly!