måndag 18 maj 2009

Jag är kanske född igår men jag lever idag och jag vet vad jag tål

Ja, då var det måndag igen och ny vecka. Så här efter en sjukt rolig lördagkväll och slapp söndag så känns det lite jobbigt med en helt ny vecka framför sig. Speciellt eftersom jag inte direkt har något inplanerat som jag kan se fram emot.

Var seminarium idag. Sista seminariet i denna kursen, denna terminen och därmed med denna basgruppen. Känns lite sorgligt faktiskt. För det mesta trivs jag jättebra med min basgrupp!

Dagens seminarium handlade om bedömningsinstrument, vi skulle presentera två olika per basgrupp. Vi hade Assessment of Communication & Interaction Skills (ACIS) och Model of Human Occupation Screening Tool - Sweden (MoHOST-S). Som vanligt passade vi på att spexa lite och vi fick bra kritik så jag är nöjd.

Efter plugget var jag med Erika hem en sväng. Vi käkade varma mackor som vi gjorde i ugnen med köttfärssås och ost på, redigt gott! Vi var riktigt hungriga efter tre timmars seminarium. Fast den sista mackan var nog okynnesätning för oss båda...

Hämtade Ellen på fritids vid halv fem sen och nu sitter jag här och tänkte börja skriva om min rapport om CMOP-E, fick bakläxa på den... Har lånat Helenes "Enabling-bok", hon ska ha tillbaka den imorgon så får lägga på ett kol! Knäppt att Kylberg underkände mig på grund av olämpliga källor, suck.

Hur ser er vecka ut då?

Jag ska till skolan imorgon igen för sista utgångspunkten med basgruppen. Sen har vi inte mer skola denna veckan så bör ju börja tentaplugga. Har nog eget hushåll från och med torsdag och till och med måndag, mamma ska till Kalmar och hälsa på syster yster. Hoppas på att någon go kamrat vill komma och hålla mig sällskap lite granna, kolla på film och så.

Hade ju planer på att lindra mina abstinensbesvär i veckan också, och det det verkade ju lovande. Fast nu vet jag inte om det kommer bli av längre... Vet ingenting just nu.

Så är det ju hundkurs och så ska jag försöka ägna mej lite mer åt min häst också, kändes som han blev väldigt försummad förra veckan på grund av plugg och så. Känns inte alls bra...

Hoppas på en bra vecka iallafall, möter man den med positiva tankar är chanserna nog större att den blir bra!

/Johanna.

Give me your heart, make it real -
or else forget about it!


Inga kommentarer: