söndag 10 maj 2009

Glory days

Idag har varit en trevlig dag!

Började i med att titta på nationell ponnyhoppning med Hanna S i Fjälkestad. Saknar ponnytiden, nu får man nöja sig med att titta. Var ganska stor tävling, var många starter och klasser från Clear Round i typ LC till Globen-kval i MsvA. Det är åtta D-ponnyekipage (eller är det fyra i kat C och 4 i kat D?) som under året kan kvala till Prins Carl Philips Pris i Globen runt första advent. En klass idag var ett sådant kval. I en annan klass var det direktkval till Bagheera Grand Prix i Falserbo. Så det var eliten som var på plats kan man väl säga.

Hände en incident dock. En ponny, vars ryttare trillade av och drog tränset med sig i fallet, trasslade in sig i sitt träns som blev hängande i martingalen och blev rädd för detta så den sprang och sprang. Till slut galopperade den rätt över ringmastern och ut på framhoppningen, huge drama!

Sen bar det av tillbaka till K-town och hem till Erika. Vi åt resterna sen fredags kväll, tacopaj och rabarberpaj, yummie! Eftersom hon denna helgen hade lånat bil av sina föräldrar så körde vi ut till stallet. Hon ville titta på fölisen och på min lille pålle. Passade på att ta Robins gamla sadel med ut, Frederick ska prova den på Papi. Hoppas den passar!! Tog in Ellis i stallet och pysslade lite med honom, traggade med Tina ett tag också. Erika ville adoptera Mini, Tina verkade dock inte lika förtjust i idén...

Väl hemma somnade jag i soffan med ACIS, så rolig var den att läsa! Tog mig dock i kragen sen så nu har jag läst den och håller nu på att skriva på rapportenom CPPF, ett evighetsgöra känns det som!

Har också käkat middag med mor och far och Sebbe, inte ofta man ser honom nowadays, han är alltid ute och far och flänger.

Ska kanske slökolla på TV snart, pallar inte plugga så mycket till. Ska klicka Chili lite också, mamma har lärt henne "peka på tummen" med hjälp av klickern idag så jag måste såklart prova det, det är kurs igen imorgon kväll. Ska bli kul men samtidigt stressigt, har ju massa att förbereda inför seminarierna.

Hoppas ni med haft en bra helg, har varit härligt väder idag åtminstone!

Nu ska jag plugga lite till, sen ska jag vila min onda nacke, har ont i den sen rodeon i skogen med Ellis igår...

Till Caroline: klart vi måste ses snart!! Ska höra med Elin och Erika när dom kan. Kanske kan ta en fika i Lund snart iallafall? Och du kan ta boken då! "We don't need no water, let the motherfucker burn..."

/Johanna.

Inga kommentarer: