onsdag 6 maj 2009

80-årskalas i Marieholm

Halloj! Hur är läget? Bra hoppas jag! Jag är fortfarande "täbbt i däsan" vilket är himmelens tradigt!

Var ju som bekant kalas igår i Marieholm. Vi firade min mammas morbror Stig som fyllde 80 härliga år.

Tog tåget10.23 från K-town och blev upplockade av Christina på Eslövs station för att sen köra till mysiga Marieholm.

Var roligt att träffa skånesläkten igen, det var ett tag sen nu. De skulle kommit på min student men precis då så flyttade Stig och hans fru Greta precis från gården så alla där nere var upptagna med det så det blev aldrig att de kom upp då iallafall. Men igår träffades vi!

Vi tittade såklart runt i nya lägenheten, drack förmiddagskaffe och pratade en del innan Öppet Hus började på riktigt kl 13. Det kom en massa folk under dagen, både bekanta ansikten och helt främmande.

Synd att jag inte hann träffa nästkusinerna mer än att jag hann ge dom varsin kram när de kom och vi skulle gå...

Kändes som att vi åt hela tiden! Det var gudagod mat och tårta, jag behöver nog inte äta på en månad minst!

Vi fick åka hem vid fem för väl hemma så bar det av till ridskolan med Ellen. Trodde först inte hon skulle rida då hon varit hos tandläkaren och lagat två tänder. Trodde sånt gjore ont..?

Men hon red, själv denna gången. Och det gick jättebra! Hon red en jättetrevlig ponny som heter Tipsy och då går ju allt så mycket lättare! Fick springa med när det var galopp dock, hon tyckte det var lite obehagligt att rida själv då. Och konstigt hade det väl varit annars?! Det var ju bara hennes fjärde lektion.

Väl hemma så blev det en kopp te och Anna Pihl, tycker det var himla bra när det gick på TV, åtminstone säsong 1. Hann också med lite mys på kvällen <3 så det var en himla trevlig dag på alla punkter!

Nu sitter jag här och innerligt hoppas att det ska sluta regna, jag ska nämligen ut och rida snart...

När jag sen kommer hem från stallet så har jag skolarbete upp över öronen att göra, jag längtar inte...!

Ha en bra dag i regnet, passa på att mysa lite extra för att lysa upp det gråa vädret!

/Johanna.

Inga kommentarer: