tisdag 19 maj 2009

Släpp sargen!

Idag har jag varit i skolan en sväng, var dags för sista utgångspunkten i denna kursen. Den handlade om kris och trauma och sånt, ska bli riktigt intressant att läsa om! Ska ha två föreläsningar nästa vecka om det också, det ser jag fram emot!

Vår handledare Elisabeth tycker att det låter så konstigt när vi säger att de ska bli kul att läsa om kris, typ som någon slags paradox. Men vi menar ju mer att det är intressant och då är det roligt att plugga!

Bestämde att vi i basgruppen ska träffas den 27e efter föreläsningen och käka lunch på Lunds och sen gå hem till Annica och kolla på filmen sen förra seminariet och därefter gå ut på Wermlands. Ska bli sjukt skoj!

Dejan har kommit tillbaka förresten, blev sjukt paff när han kom gående i korridoren!

Var duktig och lånade böcker om kris och sånt på bibblan också. Blev även överlycklig för min MoHO-bok hade kommit!

Lovisa, Natalya och jag kom fram till att man verkligen borde leva efter "Släpp sargen", göra sånt som man egentligen inte tror att man vågar eller klarar av, sånt som man i vanliga fall inte skulle göra. Bra saker alltså! Kommer nog öka ens självkänsla en massa och man kommer inse att världen inte går under om man misslyckas med något. Angående detta vet jag exakt vad jag ska börja med... Det finns något jag vill veta. Och jag har velat veta det länge. Men nu ska jag baske mig ta reda på det på ett eller annat vis! Jag är livrädd för "svaret" men jag ska försöka sätta mig över det...

Väl hemma åkte jag, mamma, syrran och Ellen en sväng utom Stable Store. Ellen inhandlade ridhandskar och jag sporremmar. Inget direkt intressant med andra ord. Därefter åkte vi till Skopunkten, där blev det ett par skor också, hoppsan! 120 kr, lite lagom sådär!


Om en stund ska vi fara iväg till ridskolan, Ellen och de andra i hennes grupp ska ha uteritt idag så jag får gå på promenad i 45 minuter, kan jag behöva!

Måste försöka få lite plugg gjort också, måste lämna in min omtentamen på CMOP-E denna veckan.

Och så ska jag se om jag får fatt i min lille knäpplund ikväll också...

Släpp sargen allihop!

/Johanna.

1 kommentar:

Graniz sa...

Fara?
Inte far du någonstans.
Den enda ja vet som gör det är Jonas, å han kommer från Malå...