söndag 24 maj 2009

Tänk att stå i sjön med vattenfyllda stövlar och ändå längta efter regn!

Inte ett moln så långt ögat kan nå,
inte en droppe regn på flera dar!

Okej, där ljög jag lite.. Det regnade i morse men det kan man inte tro nu! Klarblå himmel och jättevarmt, känns som sommar!

Idag har jag varit sjukt seg. När jag vaknade i morse var jag tokförkyld. Masade mej ut med Chili sen sov jag igen till vid elva eller så.

Vet inte riktigt vad jag gjort denna dag.. Har i alla fall varit på Maxi och lagat mat och diskat och städat lite.. Borde pluggat men jag har haft riktigt huvudvärk hela dagen, alltid är det nåt.

Var ute på långpromenad med Chili i regnet. Ibland tycker jag bara att det är så härligt att gå i regn och bli så där riktigt blöt och bara känna hur det rinner ner i ögonen och att håret lägger sej platt på huvudet och att kläderna klistrar sej fast. Detta låter nog jättekonstigt (det är det nog också) och kanske inte det smartaste att göra när man är förkyld. Men men. Det känns som allt sköljs bort från en, alla jobbiga tankar och så. Och det kunde jag verkligen behöva!

Har inte bloggat på några dagar, har kännt att det varit bäst att låta bli, hade blivit så himla negativa inlägg då, har haft en smärre svacka de senaste dagarna. Hoppas på en vändning, känns lite bättre nu när man fått lite perspektiv på saker och ting.

Mamma har varit bortrest över helgen, hon kommer hem inatt. Skönt att ha eget hushåll ett tag.

I fredags passade jag Ellen på dan och vi var ute i stallet en sväng. Sen på kvällen var Hanna här och vi bakade pizza och sjöng SingStar och sen drog vi ut på Class!

Igår var jag toktrött! Jag tränade med Chili och lekte massa med henne. Igårkväll var jag hos Erika, vi bakade ocksp pizza, denna gången med köttfärs, gott! Så pluggade vi lite anatomi inför hennes tenta och kollade en snutt på Hundtricket.

Idag.. Ja det har jag redan sagt.

Drömde så konstigt inatt. Den ena drömmen var att vi hade klassmästerskap i ridning i skolan. Elin vann hoppklassen och Anna V vann dressyren (undrar hur jag fick till det?). Mitt ena stigläder gick sönder hela tiden och vi försökte laga det med hårklämmor, hmm...
Den andra drömmen var att Jeppe (mitt ex) kom hit av nån anledning. Han hade skaffat jättelångt hår som var svart med blonda slingor typ, och så hade han börjat odla jätelångt skägg också och det var knallrött... Jag har helt normala drömmar!

Ska ta och lägga över lite bilder från mobilen nu, har lånat Erikas kabel, min är precis spårlöst borta! Erika behöver ju inte den idag, hon är på spa i Tylösand, hur glassigt är inte det?!

Sen ska jag göra fruktsallad!

Hajjåivajj!

/Johanna.

Inga kommentarer: