måndag 4 maj 2009

Täbbt i däsan!

Igår kväll när jag låg i soffan och kollade på van Veeteren så började jag känna mig riktigt dålig. Inte så konstigt visst, jag hade 39 graders feber! Jag la ner alla planer på skola idag men var har jag faktiskt varit hela dagen idag? Jo, i skolan!

Man har inte råd att vara hemma, hela dagen var färdighetsträning och därmed obligatorisk.

Så tidigt imorse traskade jag iväg till tåget med väskan full av näsdukar, huvudvärkstabletter och halstabletter. Som tur var så var det en givande dag annars hade jag blivit riktigt irriterad!

Till att börja med gick vi igenom var och ens erfarenheter från ADL-taxonimin vi provade att använda under VFU:n. Därefter blev vi indelade två och två, i vårt fall tre, och sen fick vi välja ett bedömningsinstrument per grupp. Elin valde KASAM åt oss, det var det flummigaste jag någonsin läst!!

Tanken var sen att tre grupper i taget skule "redovisa" sina bedömningsinstrument och så fick de andra gå runt och lyssna och sen bytte man. Det var jättekul och man lärde sig mansor som man kan använda både till seminariet och basgruppsfrågorna, perfekt!

Sen när vi slutat så var jag tvungen att kopiera CPPF ur "Enabling-boken" så jag missade TVÅ TÅG!! Så jag fick vänta i 40 min, lagom kul speciellt när man är ensan för de andra skulle inte kopiera nåt så de for hem tidigare.

Och nu sitter jag här, äntligen hemma, med min knäppa dator och har två stora pappershögar att gå igenom och en rapport att skriva... Men helst av allt vill jag bara lägga mig och sova, man blir trött av sjukdom! Än har jag inte börjat nöffa i alla fall...

Måste se till att kurera mig inför kalaset imorgon!

/Johanna.

Inga kommentarer: