lördag 2 maj 2009

Life's like a box of chocolates - you never know what you're gonna get!

Åååneeej! Jag har åkt på en förkylning!

Kände mig konstig redan imorse men då var det bara till att vara pigg ändå för då var det stan som gällde med syster yster som var på Skånevistit idag. Hon hade Gustav med sig också, Martin och Karl var iväg på annat håll.

Hittade egentligen en massa fint i stan men mådde för kasst för att riktigt orka engagera mig i shoppandet. Eller "shoppandet" more like, jag är luspank!

Var en vända hos mormor efter stan, hon är lite piggare nu tack och lov. Så hon behöver inte tas med stålyft längre och kan gå med rollator med två levande stöd. Så det känns som det går på rätt håll, vi får se till att gå ut med henne snart så hon får se den vackra våren!

Efter besöket hos mormor så åkte Malin och dom vidare till Åhus en sväng innan de styrde kosan tillbaka till Småland. Mamma och jag tog med oss Chili ner till Tivoliparken och släppte henne lös i hundrastgården. Hon behövde verkligen springa av sig idag efter att ha varit hemma själv så länge!

Därefter blev det hem och baka scones, mums! Tog en stor kopp te till, det lenade skönt i min onda hals! Sen dess har jag legat däckad i soffan, mår verkligen inte kul nu... Kollade på Postkodmiljonären, sen en film som jag inte vet vad den heter men som var bra och därefter en film till - Forrest Gump. Jag gissar att den nog inte behöver någon närmre presentation... Men den är så fin tycker jag! Passade på att äta massa glass också, skönt för halsen det med!

Och nu sitter jag här vid min hopplösa dator...

Någon som har en dunderkur mot ont i halsen eller förkylning i allmänhet?

Förresten. Valborg! Jag firade den hemma hos Hanna S. Linda hängde med mig dit vilket var kul! En andel av byns övriga invånare var också där på middag. Vi åt massa god mat sen var vi på idrottsplatsen och tittade på folk och på brasa så klart! Väl tillbaka i det Sandströmska huset så blev det fika, SingStar och en massa prat. En mycket trevlig kväll! Blev ju inget partajande för vår del, Hanna skulle till Köpenhamn dan efter och skriva prov inför att komma in på veterinärutbildningen, då måste man ju vara fit for fight!

Och som jag sa, vi fick föl på Valborg också!! <3

Hur var er Valborg?

Nu ska jag vara lite "social" på msn, sen ska jag sova, dock ska jag ställa undan datan först! Godnatt!

/Johanna.

Inga kommentarer: