onsdag 6 maj 2009

Stormens öga

Vilket väder, regn och rusk!

Det var inte alls kul att rida idag. Dels berodde det på vädret, det regnade och blåste för fullt så man fick regndropparna i ögonen med den följden att jag inte såg vart vi var på väg. Dels berodde det också på att Ellis under hela ridpasset var jättekissnödig. Jag försökte med allt, kliva av, spänna upp sadelgjorden, leda honom till gräsunderlag... Inget hjälpte, han bara totalvägrade att kissa! Till slut gick han knappt fram alls, helt hopplöst. När jag hade ridit klart och skrittat av i kanske fem minuter, passade det herrn att kissa. Sen var han hur pigg som helst! Typiskt honom...

Det har blåst upp till riktig storm under dagen, träden står böjda halvvägs till marken och det viner runt husknuten. Inget väder för ett litet föl att vara ute i, han och Sessan fick stå kvar inne i varma stallet medan de andra var ute i rusket. Det verkade i och för sig inte bekomma dom särskilt mycket, dom bara betar och betar... Ellis har fått riktig mage nu, illa, illa...

När jag kom hem var jag frusen och trött, helt underbart med lång varm dusch och sen en stor kopp härligt te då!

Nu är tanken att jag ska plugga men det går sådär... Ska lösa igenom kapitlena om CPPF i "Enabling-boken" OCH göra basgruppsfrågorna till imorgon. Hur ska jag lyckas med det? Uuh...

Sitter dock mest och traggar med Ellen. Snackar skit och häst, det kan man göra i oändlighet...!

Nej, nu ska jag ta mig i kragen och börja med skolarbetet! Ska bara gå ut med Chili och springa inom affären först...

/Johanna.

Inga kommentarer: