tisdag 12 maj 2009

Nice guys finish last

Ääääntligen är rapporten om CPPF upplagd på forumet!

Känns lite dumt dock, var 22 (av totalt 30) i klassen som publicerat när jag laddade upp mitt. Men jag säger som Green Day - nice guys finish last!

Min dag har, precis som jag förutspådde, bestått av plugg, plugg, plugg. Jag har konstant suttit med rapporten. Det har tagit svinlång tid beroende på en störd dator, skrivkramp och att texten hela tiden översteg "max 4 sidor" så jag fick hålla på att korta ner vad jag redan skrivit. Skönt den är färdig nu iallafall!

Har faktiskt ändå varit utanför dörrarna ett par gånger idag. Var ute på promenad med Chili och mamma. Fick ju demonstrera vad vi lärde oss på kursen igår så hon också kan träna. För på torsdag är det lösträning nere på skjutbanan, hjälp!

Var också på ridskolan med Ellen idag. Var Leif som körde för Ullis jobbade. Han hittade dock några mer intressanta hästkrafter några meter bort så han stod och tittade på killar som körde cross istället för på ridlektionen. Ellen red Zaffran idag, en mycket pigg liten dam. Hon blev nog lite osäker i galoppen, där sparades det inte på krutet inte! Jag fick ju springa med och jag höll på att trilla! Tjejen som for av sist hade spräckt handleden, snacka otur! Men hon red idag ändå och hon hade med sej gräddbollar i sann ridskoleanda - faller man av får man bjuda på tårta!

Nu är jag trött och väntar på min belöning...

Kan ju inte ens få krypa upp i soffan och se på Anna Pihl för mamma tittar på kvalet till Eurovision, gah!

Nåväl. Idag har jag kämpat väl. Får hoppas att man får lön för mödan snart iallafall...!

God afton!

/Johanna.

PS. Mamma hälsar att Sverige kom till final i Eurovision, grattis till Malena Ernman!

Inga kommentarer: