onsdag 13 maj 2009

Spänning i vardagen - huge drama!

God morgon! Eller god förmiddag är kanske mer passande? Som Erika sa; det beror på hur dags man steg upp!

Jag som skulle haft en välförtjänt TV-kväll igår efter att jag skickat in CPPF-rapporten! Men så blev det icke. För när mamma gick ut sista rundan med Chili upptäckte hon en jättestor gasoltub utanför vår köksdörr. Vi hade ingen aning om vems den var eller varför den stod i vår trapp, och just utanför vår dörr.

Hon träffade en av grannarna i källaren och han tyckte inte heller att det var någon bra placering av gasoltuben "om någon skulle få för sig att jävlas" som han sa. Så de bestämde att mamma skulle gå upp till en annan granne och fråga om det var hans. Och det var det visst. Och den var visst tom också. Hur skulle man kunna veta det? Ajja, han flyttade den iallafall. Och alla kunde sova lugnt.

Inatt hade jag verkligen en helt skum dröm. Den innefattade "min sötsak", Filip & Fredrik, en almanacka och Kambodja. Hmm...

Och nu sitter jag åter vid datorn för en ny heldag med plugg. Jag ska läsa Erikas rapport om OTIPM, jag ska läsa igenom FOU-rapporten om OTIPM, opponera på Erikas rapport inför seminariet imorgon PLUS att skriva färdigt texten till nästa seminarium om bedömningsinstrument som ska göras basgruppsvis. Puh..!

High life!

/Johanna.

Inga kommentarer: