tisdag 12 maj 2009

Ayo technology

Bidde ingen uppdatering igår för datorn ville inte samarbeta med mig...

Var tidigt uppe igår, tog tåget 7.23 till skolan för att träffa basgruppen. Hade hoppats på sällskap av Erika men stackaren låg hemma med migrän. Inte för att jag hade varit något bra sällskap åt henne då jag sov mestadels av vägen men ändå...

Väl framme i skolan spånade vi lite kring själva presentationen på seminariet. Vi kom på en massa bra idéer, dock var några av dem lite väl avancerade. Men den vi bestämde oss för är ganska lätt, hoppas det blir bra nu! Vi har delat gruppen i två halvor, en som jobbar med MoHOST-S och en som jobbar med ACIS-S. Därför ägnade vi lite tid att berätta för varandra om instrumenten så att alla har koll på båda ändå.

Vi tvingades även ta ett ganska svårt beslut igår, jag ska ärligt säga att jag inte tycker det känns helt bra. Jag hoppas att det inte kommer förstöra något mellan oss i gruppen, är rädd för att det kommer göra det dock...

Vi jobbade till 12 ungefär så jag var hemma redan vid två vilket var skönt då jag hade en massa plugg att sitta med (fortfarande den jäkla rapporten om CPPF) innan det bar iväg till Åhus. Inte för att det blev så mycket pluggat när det väl kom till kritan för datorn var mindre samarbetsvillig än vanligt, längtar sååååå till den nya kommer!!

Vart sen till Åhus med Chili, var dags för hundkurs igen. Gjorde en inledande kontaktövning och påbörjade även att gå fint i koppel. Det sistnämnda hade vi ingen jätteframgång i... Sedan var det dags för inkallning i långlina, det gick bättre. Allra bäst gick slutövningen, så kallad motiverad inkallning. Den gjorde man två och två fast bara med en hund i taget, riktigt kul! Under tiden vi jobbade med min "partners" hund så lånade jag en bur i kofferten i ens bil. Chili har aldrig varit i en sån men hon satt jättesnällt i den! När vi var inne i stugan och hade teori, och även när vi åkte i bussen, så låg hon snällt stilla och hon pep nästan inte alls, framsteg!!

Väl hemma var jag så trött (och hade sådana sinnessjuka "abstinensbesvär" (hehe)) så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Klockan var närmre halv tio så det blev inget mer pluggat den kvällen, det blev Anna Pihl istället. Sen sov både jag och Chili gott...

NU ska jag däremot bli klar med rapporten! Sen vill jag inte höra ett ord mer om CPPF!!!!!

Ha en bra dag!

/Johanna.

Inga kommentarer: