söndag 23 augusti 2009

Sunny Sunday

Idag är det sommarvärme och strålande sol! Härligt, då kan man för en dag glömma att hösten står för dörren och att det snart ska bli mörkt och kallt...

Har precis kommit från stallet. På söndagarna går bussarna på sådana tider man bara äääälskar... Jag hoppas ni hörde ironin i det.

Känns konstigt att rida nu, har ju hästen ute på saluannons så man vet ju aldrig hur många gånger till man får rida honom. Och ändå känns allt som vanligt, precis som att inget speciellt ska hända. Kommer sakna att rida, dock ska det bli ganska skönt att vara utan häst nu ett tag så man hinner reda upp sitt övriga liv. Vem vet, det kanske blir häst igen sen? Dock kommer jag ju aldrig få tillbaka min lille Ellis igen...

Jonna var och hälsade på i stallet idag, var grymt kul att träffa henne, var evigheter sen sist ju! Hade gärna stannat och pratat lite mer med henne men som jag sa nyss, busstiderna är inte att leka med en söndag... Hoppas man träffar på henne snart igen iallafall. Tyvärr är det väl föga troligt eftersom hon håller till i England nu för tiden. I sådana här sammanhang kan jag faktiskt erkänna att det är praktiskt att Facebook finns, gillar det inte alls annars...

Det var en sjukt mysko busschaufför som körde bussen in till stan idag. När jag klev på sa jag att jag skulle in till stan, som vanligt. Men istället för att knappa lite så att jag kunde sätta i mitt rabattkort frågar han hur gammal jag var. 22, svarar jag lite förvånat. Han svarar inte utan bara tittar misstroget på mej. Efter en stund säger han "Vad säger du?" och jag svarar "Ja, du frågade ju hur gammal jag var och då svarade jag 22". Han säger inget, bara skakar på huvudet. Trycker sen på några knappar och ber mej stoppa i kortet. Jag fattar ingenting, det var ju inte som att jag försökte tjuvåka på barnbiljett eller nåt.

Nu ska jag hoppa i duschen, sen kommer Linda. Vi ska gå till Hemmakväll och hyra film, vi ska ha en riktig filmkväll med andra ord. Ska bli jättekul, man får passa på att träffa sina underbara vänner innan man far.

Ha en fortsatt bra söndag och en bra start på nästa vecka!
/Johanna.

Inga kommentarer: