torsdag 27 augusti 2009

Live high!

Vad härligt väder det är idag! Solsken och varmt och mysigt. Sitter dock inne och pluggar matte... Men ska på stan och fika med Erika vid två, kanske kan sitta ute och fika då, allt för att hålla kvar sommarfeelingen in i det längsta!

Erika berättade igår att hon läst att det skulle bli sommarväder nästa vecka. Typsikt tänkte jag, då börjar ju skolan! Men vårt schema verkar ganska lindrigt första veckan så jag hinner nog spendera en del tid i trädgården, Malin och dom har ju både solsäng och studsmatta att ligga och gona sej på. Och faktum är ju också att det finns en badstrand mitt inne i stan...

Nu när jag sitter och repeterar gymnasiets kemi och matte har jag också grävt fram gamla block jag hade då (jag visste väl att de skulle komma till användning någon gång och inte ligga och samla damm i hyllan för all framtid!!) och jag hittade en lite rolig sak i ett av dem. Eller rolig och rolig, jag tyckte nog inte det var roligt när jag skrev det... Men det var då det!

"Påsk"lov" vt-06"

* Räkna igenom riksprov i Kemi A, repetera hela kursen
* Påsknöt i matte; beräkna maxvolym på kineshatt
* Läsa Huckleberry Finn + skriva recension
* Leta fakta om Mark Twain, skriva arbete + förbereda redovisning
* Göra klart svenskauppgifterna i boken "Realismen"
* Läsa engelskaläxan om the Romantic Age
* Fundera ut vad man ska ha för projektarbete
* Instuderingsuppgifter; Genetik, Biologi
* Påbörja arbetet i Idrott & Hälsa A
* Plugga till biologiprovet 28/4"

Känns som jag hade ett helt underbart påsk"lov"... Tvåan på gymnasiet var helt vansinnig!

Det hela väckte också en himla massa minnen... Varje punkt på listan (som jag skrivit som *) var ett litet hjärta. Det var på den tiden jag var kär i (vågar jag skriva det här?!) Joakim F...r...i... Är så längesen nu så skit samma om nån ser! Var även då som jag och Karolina alltid hamnade i samma grupp som Christopher Norberg i alla svenskaarbeten. Och man kan väl säga så mycket som att Karro och jag inte alltid drog riktigt jämt med honom...

Nog med nostalgi, back to reality! Sista hela dagen man är hemma, mitt tåg går 15.50 imorgon. Känns jättekonstigt, vet inte om det är bra eller dåligt...

Svar på kommentarer:
Joan - det är till Kalmar jag ska flytta :)
Malin - ja, det var en lite lagom mysig film som väckte många minnen. Rickard Roxvall? Är det han som är Ivan? Hehe... :P

Ha en bra dag! Kanske hörs ikväll igen.
/Johanna.

Inga kommentarer: