lördag 22 augusti 2009

Muppigt.

Ja, det är så allting känns idag.

Först vill jag bara göra ULLIS uppmärksamt på att jag saknar hennes BLOGGINLÄGG, snälla människa UPPDATERA!!

But the door swings both ways, jag kanske också skulle ta mig i kragen.

Helgen var supermysig, veckan har varit för jävlig om jag ska vara ärlig.

I lördags var jag på stan och tog en hejdå-fika med Johanna och Linda. Linda har klippt sej, sjukt snyggt var det! Sen åkte jag med Johanna hem. Riktigt ruskväder var det, regnet öste ner! Johannas mamma Lena skulle ha några bekanta över på middag så det var full aktion i köket. Och i resten av huset. Ugn, fläkt, spis, dammsugare, strykjärn... Det blir inte alltid så bra så propparna började gå. Det tog ett tag innan el och vatten började fungera normalt igen, fontänen ute i dammen ville inte alls men som tur är spelar den ju inte jättestor roll för själva matlagningen och städningen av huset.

Lena hade gjort sjukt god vildsvinslasange (aldrig ätit det för men rekommenderar det varmt) och så björnbärspaj med marängtäcke och så banankaffekaka. I det Winbergska huset sparas det minsann inte på krutet!

Senare på kvällen tittade vi på film med Johannas syskon Martin och Jossan. Vi kollade på I taket lyser stjärnorna och Vi hade tur med vädret igen. Den första av dom var riktigt bra, sorglig dock. Den andra var väl inte så bra, den fyllde mest funktionen att få oss att böla lite mindre efter första filmen.

På söndagen så red Johanna och jag ut i skogen tillsammans. Hon red sin 3-åring Rosie och jag lånade Johannas andra häst Erbetina. Riktig mystur var det!

Åkte hem vid ettiden för det var tänkt att Hanna, Elna, jag, Malin och Anja skulle grilla vid sjön i Ekestad. Men detta blev uppskjutet till måndagen. Var sjukt tevligt, dock hade vi inte jättetur med vädret. Det pratades en massa gamla minnen också, Elna, Hanna och jag kom fram till att vi måste ha en "sexkväll" nån gång. Vi sa att vi skulle mötas upp hos mej i Kalmar, jag bor liksom mitt emellan dem. Vad en sexkväll är får ni veta då!

Veckan har varit helt galen! Jag har haft Ellis ute på foderhäst-annons, tänkte låna ut honom på foder under mitt första år i Kalmar och sen sälja honom nästa sommar. Det har ringt och ringt och folk har skickat mejl non stop så jag har hållit på att bli skogstokig! Några har varit och tittat på honom. Han försökte slänga av en tjej, en annan blev smått förälskad i honom.

Nu är det dock så att det inte blir någon fodervärd åt honom utan han ska säljas nu. Som Ann sa, man vet aldrig vad som händer och man vet aldrig vad man får tillbaka. Inte heller när man får tillbaka hästen.

Så idag ska jag lägga ut en till salu-annons på honom, nu är man tillbaka på ruta ett igen. Får väl se om det blir samma anstormning igen. Tror dock att det kommer bli en utdragen procedur, är ju tveksamt att jag kan åka hem hit ens varje helg och visa honom. Håller redan på att få magsår, tror jag hamnar på mentalsjukhus om inte denna cirkusen slutar snart! Har dessutom en massa matte och kemi att plugga in, fattar inte hälften och den andra hälften kommer jag inte ha tid att göra. Tusen saker att fixa, mitt huvud snurrar runt, runt.

Igårkäll var jag hos Erika (och Hjördis såklart!). Hon bakade underbar rabarberpaj och jag köpte chips och popcorn. Jösses vad vi svullade! Tittade också på Benjamin Button, bra film ju! Pratade en del om skolan och så också. Kommer kännas konstigt att inte va i Lund mer, kommer sakna alla sjukt! Som Lovisa sa; jag får komma och hälsa på! Och Caroline sa att hon blev sugen på att plugga samma som jag så vem vet, hon kanske kommer upp nästa termin? Hoppas!

Mindre än en vecka tills jag åker nu... Känns overkligt. Och faktiskt sorligt. Linda kommer hit imorgon. Ska träffa Hanna också en gång till innan jag far. Alla andra har ju redan åkt. Eller det finns en person till jag vill säga hejdå till, ett hejdå som verkligen kommer att vara ett hejdå... Får se om denne är av samma uppfattning som jag...

Ha en bra dag och en skön helg! Jag märker inte att det är helg, jag har bara en "jag vill inte vara med om det här-känsla" inom mej, jag kan inte sova, inte äta... But still, ha en trevlig helg!
/Johanna.

Inga kommentarer: