söndag 30 augusti 2009

I walk the line

Jaha, då var det plötsligt dan före dan...

Idag var vi en sväng på stan, Malin skulle byta en grej på H&M och jag har lyckats glömma min sminkborste hemma så passade på att köpa en där så. Vi va i stan allihop utom Karl. Så efter besöket på H&M och lite andra affärer så gick vi och fikade på Kullzénska. Det är ett sånt där mysigt ställe med gammeldags möbler, kakelugnar och orientaliska mattor. Känns som ett sånt där riktigt student-häng-ställe, typ som Mormors i Lund.

Sen blev det ösregn så vi fick skjula i trappen in till en fotograf. När det avtog lite så åkte vi till City Gross och handlade för ett helt kompani! Väl hemma så fikade vi macka och te och blåbär och mjölk. Ute så dånade åskan och regnet öste ner, det var ingen dålig mysfaktor på det!

Det som följde var dock inte lika mysigt. Jag räknade ut mattehäftet... Logaritmer och ekvationssystem, lite kom jag visst ihåg iallafal, grattis till mej. Fick också veta av Hanna att Ellis inte uppfört sej så bra imorse...

Asså jag minns när man var liten, när man räknade matte som 5 + x = 10 och 20 * 3 och om Anna hade 3 äpplen och åt upp två bla bla bla... Då tänkte man att dom stora barnen, dom räknar svår matte, då är talen jättestora, över 1000! Och ibland är det minus! Det kan man skratta åt nu när man sitter med sina himla logaritmer och räta linjens funktion...

Malin spelade Johnny Cash innan. Ni vet den där låten I walk the line? Jag kommer ihåg när Helena sa "Om en man ställer sej nedanför min balkong med en gitarr och sjunger I walk the line, då ska jag gifta mej med honom". Längesen man träffade henne nu... Tråkigt ju.

Har utövat kokkonst idag, Har gjort hemmabiffar och hemmapotatismos med Malin idag, jättegott blev det! Kanske blir en riktigt skillad hemmafru efter att ha bott här ett tag?

Nu ikväll blev det upptäcktsfärd här runt omkring i området. Måste ju hitta från A-bussens hållplats också! Och så införskaffade jag ett busskort, konstigt system dom har här upp med bussar och sånt...

Och nu sitter jag och filosoferar vid datan. Precis tittat på Two and a half men och nu är det nån Sagan om ringen-historia på TV. Gustav har poppat popcorn, vilken myssöndag det varit ändå!

Imorgon är det upprop och sen har vi en föreläsning också. Kanske ska ta en sväng om banken efter skolan, och kanske ska jag köpa en stekpanna också! Hittade en jättesöt rosa med röda prickar idag på stan! Tänk så mycket som förändrats i ens liv på bara ett par dagar...

Men älsk, dej saknar jag lika mycket som alltid! Känner mej så ensam och utlämnad utan dej, är det inte konstigt vilken påverkan en annan person kan ha på en?

Nä, kanske ska hålla kväll nu... En ny vecka börjar imorgon och då är det på riktigt...

Godnatt och sov gott, själv kommer jag nog vrida och vända mej minst tio varv innan Mr Sandman kommer på besök...

/Johanna.

Inga kommentarer: