söndag 30 augusti 2009

In the middle of the night

Ja, nu sitter jag här i min säng uppe i Kalmar. Inlägget som nyss publicerades skrev jag precis innan jag tog tåget upp igår men på något vis så kunde det inte publiceras förrän nu. Det var något fel med HTML-koden... Och nu är det något skumt med hela sidan... But, but.

Kom hit vid sju igår kväll. Resan gick rätt snabbt och smärtfritt. Var jobbigt att säga hejdå där hemma även fast jag vet att jag kommer hem nästa helg. Det känns ändå så definitivt på något vis. Och när jag fick ditt mess älsk, ja då trillade nog till och med en tår eller två...

Malin hämtade mej vid tåget och så körde vi hem och lagade tacos. Martin är mycket bättre nu från sin skada så han slipper ligga på alla fyra och äta... Var en galen film på TV sen som vi kollade på och så pratade vi om ditt och datt.

Dom har gjort en så fin vrå till mej, man känner sej så välkommen! Delar ju rum med Gustav men känns ändå nästan som man har ett eget!

Idag har vi varit på stan allihop. Jag köpte en kalender och så ett mobilt bredband, ett sånt som man sätter i USB:n. Det jag använder nu, funkar rätt bra tycker jag.

Har varit regnväder idag, mysigt att gå i affärer då. Åt lunch på stan också.

När vi väl kom hem igen och även hade hunnit med ICA så var jag så illa tvungen att sätta mej ett tag med mina matteuppgifter. Logaritmer stod på schemat idag, hjälp vad mycket jag glömt!

Blev jättegod fläskfilégryta till kvällsmat och sen kollade vi på Harry Potter och Fenixorden.

Sitter nu i min säng och känner mej lite vilsen. Skolan kör igång på måndag kl 10. Tur jag vet vilken byggnad det är i! Undrar hur klassen är? Fick en klasslista idag på mailen men hur mycket säger den liksom? Hoppas folket är trevligt...

Imorgon ska Hanna visa Ellis, hoppas det går bra! Jag får väl själv ta ett ryck med matten och kemin... Vet inte vad människorna här hemma tänkt göra, det ger sej väl.

Någon snarkar, akvariet väsnas, Karl har TV:n på där nere... Jag kan inte sova i allt detta ljudet. Och dessutom extra svårt utan en liten gosig vovve som sover hos en. Jag vet inte om det är okej att säga såhär när man är 22 men jag saknar också mammi som kommer och säger godnatt... Men jag är visst en stor flicka nu, lite ensamhet får jag allt härda ut med.

Får hoppas man lyckas somna snart trots alla ljud. Annars kanske det blir ett inlägg till? Dock vet jag inte hur pass vettigt innehåll det kommer ha...

Natti natt!
/Johanna.

Inga kommentarer: