onsdag 26 augusti 2009

Sommarminnen

Har ju glömt att lägga upp lite bilder ock skriva några rader om när jag och Ulrica & Co var uppe i Kalmar och hälsade på och från när Hanna och jag var på cykelsemester på Österlen!

Kom på det i måndags när Hanna var här, vi bytte lite bilder med varandra från sommaren som gått. Kan inte fatta att den är över nu. Vart tog den vägen? Så brukar det i och för sig kännas varje år men nu tycker jag att det känns så mer än nånsin.



I Kalmar så var jag först där några dagar själv innan Ullis, Leif, Sebbe och Ellen kom upp. Jag tog tåget dit på fredagen. Malin, Gustav och jag var på stan på lördagen och sen på söndagen var vi en sväng på Ikea. Sen kom de andra upp på måndagen och då var vi också lite på stan och så kollade vi på slottet. På tisdagen var vi på Öland, i Borgholm. Gick i affärer och kollade på slottsruinen och så åt vi på stan där och så. Sen körde vi ner till Skåne på onsdagskvällen efter att vi varit på Öland och badat och ätit lunch i Färjestaden och återigen besökt Ikea. Martin kunde inte hänga med på något eftersom han skadat sej på gymmet. Nu är han bättre i alla fall.

Malin och jag på beachen i Haga Park.
Tre systrar

Slottsruinen i Borgholm

Det skulle vara uppträde i slottsruinen samma kväll som vi var där. Ullis hittade Robert Gustavsson och fick en kråka. Även ett foto, här är han med Sebbe och Karl!



Sen vart det ju min och Hannas cykelsemester! Vi cyklade tisdagen den 4e augusti till torsdagen den 6e så det var ju ingen jättelång semester precis. Vi tog tåget härifrån till Ystad. Vi fick ju byta två gånger på vägen, lite knöligt med cyklar och packning och allt men det gick bra ändå. Väl framme i Ystad var det himla varmt så vi cyklade till stranden och solade och badade hela dagen. Samtidigt ringde vi rundor till en massa vandrarhem. Vi fick rum i Köpingebro, det ligger nog en dryg mil utanför Ystad så det blev ingen lång cykling första dagen. Det var ett jättefint ställe vi bodde på, vi fick ett helt hus för oss själva med trädgård och lusthus och allt. Grillade korv på kvällen och sen kollade vi på TV, nog mest just för att det fanns. Dag två cyklade vi vidare ner till Kåseberga för att se på Ales stenar. Kåseberga var verkligen iddylliskt och det är kul att ha sett stenarna. Sen begav vi oss vidare till Skillinge för att bada. Lika varm och solig dag så det var hur skönt som helst. Fick rum i Gislöv till den natten men det var nära från Skillinge så det var inga problem. Det var dock inte ett lika fint ställe som det förra men här var ju fler folk än vi så det var ju kul. Stället låg på en idrottsplats det var liksom deras klubblokal vi var vi, plus sådana där rum som man typ sover i när man är på läger med skolan. Vår kvällsmat blev dock lite misslyckad, det skrattade vi gott åt...
Dag tre, som också var den sista, begav vi oss till Glimminge Hus. Vi hade båda varit där innan så det var mest bara för att göra något speciellt den dagen och det skadar ju aldrig att vara lite kulturell! Sen blev det stranden igen, i Brantevik den här gången. Vi tog bussen hem från Simrishamn på kvällen sen. Var dock mycket kortare väg att cykla mellan Brantevik och Simrishamn är vad vi trott så väl framme i Simrishamn så hann vi med en glass i hamnen innan vi hoppade på bussen och åkte hem. I tre dagar hade vi ju konstant varit ute i solen så när jag kom hem sa mamma att jag såg ut som jag varit i Grekland en vecka, det är ju inte fel! Dock har mycket av den färgen hunnit försvinna nu...

På tåget Hässleholm -Malmö

Hanna på beachen i Ystad
Köpingebro, Österlen
Skåne i mitt hjärta ^^

Ales stenar

Skulle Skåne vara platt?
På kvällen blev det kortspel i Gislöv :)

Glimmingehus

Beachen i Brantevik, ser nästan ut som på västkusten!



Ja, det var min lilla uppdatering om några av sommarens äventyr! Hoppas ni med haft en underbar sommar så ni har många somriga minnen att tänka tillbaka på när hösten blir kall och grå!

/Johanna.




Inga kommentarer: