fredag 7 augusti 2009

"I've got the pig flow"

Ja, dagens citat kommer från min kära syster "Findus"! Hon har en hel del små grodor som hoppar ur hennes mun... Hon har iallafall börjat blogga idag, stort ögonblick!

Vi har suttit och pillat med det en stund ikväll. Kolla gärna in! www.findusfunderar.blogspot.com

Blivit klen uppdatering på senase... Men jag lovar, snart kommer om Falsterbo Horse Show, Kalmar/Öland och min och Hannas cykelsemester på Österlen!

Idag har jag varit med syrran i Ekestad hos Leif. Vi har badat, solat, ätit pizza, gått promenad... Mysig och slapp dag. Chill helt enkelt!

Satt nere på bryggan ikväll. De andra skulle ta ett kvällsdopp, jag nöjde mej med att sitta på bryggkanten och plaska med benen. Så fint det är där. Sjön som ligger spegelblank. De små röda fina husen på andra sidan, solen som går ner bakom trädtopparna och solnedgången som speglas i vattnet... Kluckandet från vattnet när det slår mot bryggan och bryggans knarrande när den stilla guppar på vattnet. Det är så vackert och så rofyllt.

Man fylls av en bra känsla. Att vara där det är så fint med dom man verkligen tycker om... Man känner sig så tillfreds med livet. Jag trivs här nere i vackra Skåne där jag kan vara med min familj och med mina fina vänner... Är det vad som kallas lycklig?

En sak som är konstig dock... Trots alla dessa bra "tillfreds-känslor" eller vad man ska kalla dem, så känns det att något fattas. Och jag vet vad det är... För att allt ska bli komplett vill jag ha dej vid min sida. Utan dej känner jag mej alltid som den ensammaste i hela världen, även i såna här lycklia ögonblick. Livet är konstigt ibland...

Mycket tankar och känslor som snurrar i min kropp just nu...

/Johanna.

Inga kommentarer: