söndag 9 augusti 2009

Martin & Martin

Var ute på Martin & Martin med Johanna igår kväll. Hon kom hit vid åtta och så satt vi och myste med vin och öl (ja asså, Johanna stod för ölen) och cider och så klart Captain Morgan med lime och cola som Johanna hade med sej, sjukt gott!

Estrellas nya chipssmak, sour cream och sweet chili, var redigt god! Och så hade vi Sombreros, popcorn och melon, godaste av allt!

Vi satt och krängde och drack lite och prtade ocjh skvallrade i ett par timmar, väldigt trevligt och kul! Tog bussen till Åhus 23.20 så vi kom väl till Martin & Martin vid tolv vilket var lagom.

Där var galet mycket folk! Fast å andra sidan så var det ju säsongsavslutning där så det var kanske inte så konstigt.

Träffade några man kände där som bland andra Oskar, Jocke, John och Fridolin, längesen man såg dom nu, synd. Men så blir det när alla skringras efter studenten...

Bussen hem gick vid två, detvar helt lagom för när klockan blev dags så orkade jag knappt ta ett steg till. Vansinnigt vad mycket folk som chauffören lyckades pressa in i bussen, högt olagligt skulle jag tro. Johanna och jag fick iallafall sittplats, det gäller att ha vassa armbågar. Råkade visst somna på killens axel som satt bredvid mej, lite pinsamt ju. Gav honom lite råd också gällande vilken nation han ska välja i Lund, undrar om han minns det idag?

Gjorde en Ulrica när vi gick hem, det vill säga gick barfota, mina skor höll på att ta kål på mej. Johanna hade sin cykel här så vi kunde ha följe hem, skönt.



Idag har jag varit sjukt slö och det har varit jättevarmt så har inte gjort så mycket. Mamma och jag var en sväng inom hos mormor och fikade lite med henne och så. Nu ikväll åt mamma och jag den konstigaste potatissalladen ever. Den var lös i konsistensen och smakade som kanonsalt smör...

Blir väl TV- eller filmtitt ikväll, pallar inte så mycket annat. Lite filmmys hade jag i och för sig orkat med, får väl se om vederbörande tänker vara anträffbar ikväll eller ej...



Ha en trevlig söndagskväll!
/Johanna.

Inga kommentarer: