onsdag 26 augusti 2009

(a+b)(a-b)

Ja, innan blev det ju lite uppdatering av mina sommaräventyr. Men vad händer i mitt liv nu då?

Igår var ingen vidare dag för mig. Jag vill inte säga för mycket om det än men jag kan säga så mycket som att det inkluderade en huvudvärk som inte var av denna värld samt hastigt ändrade planer. Även ett ganska stort irritationsmoment angående vissa människors uppförande. Alla har tydligen inte lärt sig vad som är okej att göra och inte.

Gårdagen ägnades åt att räkna kemi, vara i stallet och att försöka kurera min huvudvärk.

Vad gäller kemin blir jag alltid lika förfärad över hur mycket jag glömt sen gymnasiet och skräckslagen inför hur mycket som jag verkligen inte begriper.

Väl hemma från stallet hade jag en hejdundrande huvudvärk. Mamma var iväg med syrran nånstans så jag vågade inte vara för aktiv här hemma ifall jag skulle virra bort mej nånstans eller stå på näsan. Erika upplyste mej om att det var en film på femman, Linas kvällsbok. Aldrig sett den innan, har dock för mej att jag sett att den från början kom i bokform. Ganska söt film ändå, den handlade om en tonårings alla bekymmer. Tonåren var ändå en... ja, jag kommer inte på rätt ord. Men en minnesvärd och känslofylld tid som var jäkligt rolig! Dock är jag på ett vis glad att man passerat dem nu, med tre år faktiskt.

Senare, när jag gått och lagt mej (klockan var nog runt halv ett) så sätter ett larm igång att tjuta, högt och gällt. Mamma trodde det kom från routern men vi insåg ganska snabbt att det kom från trappen. Vår granne G, som bor ovanpå, kom också ut och undrade vad som stod på. Ingen av oss begrep var det kom ifrån men så slutade det plötsligt så vi ryckte på axlarna och var och en gick in till sej. Men det dröjde inte länge förrän det satte igång igen.

Ah, det var brandvarnaren som fått slut på batterier! Den blev nedplockad och sen la vi oss för att sova. Men det dröjde ett tag innan jag somnade, en liten orolig tanke hade ändå väckts till liv. Tänk om det inte var batterierna, tänk om det faktiskt brinner nånstans?

Hur som så somnade jag och när jag vaknade så stod huset kvar, intakt.

Idag har jag inte gjort mycket. Har fortfarande ont i huvudet men det är mycket bättre. Så var ute en långpromenad med Chili och har räknat lite mer kemi och nu har jag faktiskt börjat på matten med. Och det fortsätter att bli fel. Fel fel fel. Jag undrar vad jag gett mig in på. Förhoppningsvis får jag reda på det snart. Och skulle det inte gå vägen, ja då står ju HSC kvar i Lund och väntar på mej, precis som de härliga töserna (och grabbarna) i min klass! Men då har man åtminstone gett det en chans...



Försökt få tag på älsk, dock utan vidare framgång... Får jag inte träffa dej snart så vet jag inte vad jag gör!! Saknar dej ju...



Snart kvällsmat, sen vad? Ja, det vet jag inte än.

God afton!
/Johanna.

1 kommentar:

malin sa...

Hahah.. Älska Linas Kvällsbok. Jag såg den för något år sen... och sen var jag hemligt kär i rickard Roxvall i typ några månader efter =)