onsdag 12 augusti 2009

I'm a key that could use a little turning

Så. Vad har hänt idag då?

Jo. Jag har ridit och pysslat i stallet. Som jag skrev igår så skulle ju mamsen följa med och det gjorde hon också. Precis som jag trodde så kände hon knappt igen sig nere i gamla kära Önnestad men hon tyckte där blivit fint iallafall. Och praktiskt. Jag säger som Roffe: Dom skulle gjort ombyggnaden för 20 år sen!

Skulle ju tagit med kameran. Fotat mamma som ryktar Ellis, fotat "Ragnar" innan han blir för stor. Och så tänkte jag att mamma kunde fota mej och Ellis på ridbanan. Jag somalltid har kameran med, tror ni jag kom ihåg den idag? Icke. Just typiskt.

Roffe hade fixat andra kanten på ridbanan idag och nu tyckte Ellis att det var jätteläskigt och höll på att fjanta i en halv evighet. Sen gick han faktisk bra en stund till han blev trött på mej och försökte bocka av mej. Mamma tyckte han gick lite orent också. Får nog ringa hovlagaren och be honom slå på skor iallafall.

Resten av dagen har varit en riktig tråkdag. Kasst väder och inget att göra. Ensam känner jag mej också. Jag gör det rätt ofta faktiskt. Och värre lär det väl bli...

Har pysslat lite med fodervärdannonser till Ellis och rotat bland lite gamla skolböcker... Saknar en viss person också, börjar bli längesen vi sågs nu men till skillnad från mej så finns det ju vissa som har ett liv...

Som sagt finns det massor som jag bör göra, ja rentav MÅSTE göra, men åh vad jag inte vill!!

Tror jag ska återgå till min bok, Rapsbaggarna heter den.

Hoppas ni inte har lika tråkigt som jag!

/Johanna.


Everything has got its place and time,
even the day must give way to the night.

Inga kommentarer: