tisdag 1 september 2009

Omstart!

Idag har jag varit sjukt opepp. Vaknade men kanon-huvudvärk, sån där ni vet som inga huvudvärkstabletter hjälper mot? Usch...

Det första som stod på schemat idag var nån slags välkomstceremoni i Kalmarsalen. Det var en del sång och musik och spex. Och så klart en massa gubbar (rektor och kommun-nånting) som pratade. Det var såååå hög volym på allt och mitt huvud skrek AJAJAJ!!

Där var sjukt mycket folk och det var typ bara ekonomerna som hade sina band på sej. Och dom är många! Så inte hittade jag nån från min klass heller. Och det hela drog över på tiden sen skulle man ta sej genom hela stan till Norrgård där föreläsningen skulle vara. Så jag blev nästa en halvtimme sen till den. Fast nästan alla hade varit sena fick jag reda på sen så det var ju inte så farligt då.

Var föreläsning om apoteksväsendet i Sverige och utomlands. Visste ni att medelsvensken köper 18 förpackningar receptfritt läkemedel varje år? Eller att en dement person kostar 0,5-1 miljon sek per år? Eller att det största läkemedelsföretaget i välden heter Pfizer? Det var i alla fall lite av vad vi lärde oss idag.

Efter föreläsningen blev det en sväng på Novischmässan på Corehouse, den var inte ens en femtedel av den i Lund så den gick snabbt att gå igenom.

Därefter blev det en sväng till banken för att fixa internetbank och e-legitimation. Sen så gick jag en sväng på stan med en kursare innan jag for hem.

Totalt dyngtrött då så gjorde inte ett jota till Malin och jag stack till Malkars på body pump-pass. Sjukt jobbigt men roligt!

Och nu sitter jag här. Var en speciellt sak jag tänkte ta tag i men det föll inte ut som vag hoppats. Så nu blev jag ännu mer opepp. Jäkla skitdag!

/Johanna.

Inga kommentarer: