söndag 13 september 2009

Johanna och Bananflugefarmen

God afton! Vad har ni för er? Själv sitter Malin och jag nere och kollar på TV (Morden i Midsomer) och käkar glass. Härligt slut på helgen tycker ni inte? Hoppas er helg varit bra!

Idag vaknade jag redan 7.18. Tyckte det var lite väl tidigt att stiga upp på en söndag. Men faktum var att Karl var uppe, jag hörde att någon duschade där nere. Galen påg! Hur som så somnade jag om för plötsligt var klockan över nio och alla andra var uppe och satt vid frukostbordet utom jag.

Det har regnat precis hela dagen idag, vilken kontrast mot sommarvädret igår! Så vi har ägnat oss åt inomhusaktiviteter hela dagen.

I förmiddags for vi till Ikea för att reka lite (plus att Malin och Martin skulle handla lite saker). Nu har jag iallafall hittat
*säng
*skrivbord
*soffa
*lampa
*(bord och stolar)...

I'm so excited!!! Jag längtar efter mina möbler, jag längtar efter min lägenhet! Och jag längtar efter dej älsk...

Efter att han lämnat min (än så länge) drömvärld på Ikea bar det av till City Gross för att handla. Regnet stod som spön i backen och det var iskallt både inne i affären och utanför. Det var verkligen skönt att komma hem i värmen och dricka te och samspråka lite. Dock blev samtalsämnena inte riktigt i min smak. Fråga mej inte hur eller varför men de halkade hela tiden in på bajs och kräk...

Och på tal om äckligheter... När vi satte oss i bilen för att åka till Ikea och det så insåg vi att luften inne i bilen var tjock av sådana där små flugor, bananflugor eller fruktflugor eller vad ni nu brukar kalla dem... Såklart undrade vi var de kom ifrån. Av en händelse så gläntade jag på det lilla facket/fickan som sitter på baksidan av förarstolen ( det finns likadan på andra stolen men det var där jag satt). Och däri fann jag någon oidentifierbar brun massa på vilken det kryllade av sådana där flugor. Aha, vi hade hittat Karls flugfarm! Det var nämligen han som var boven i dramat. Antagligen hade han, på väg till eller från träning, lagt fruktrester däri som sen ruttnat. Och bananflugorna trivdes visst där... Grattis Karl, du har en egen flugfarm! Nu är detta dock åtgärdat.

Resten av dagen har ägnats åt kemiplugg. Det går inget vidare om jag ska vara ärlig. Och på Moodle fick jag en liten obehaglig överraskning angående morgondagens räkneövning... Ooops, säger jag bara! Trots detta ska jag försöka sova gott inatt...

Börjar kl 11 imorgon, slutar fyra. Sen efter skolan SKA jag köpa skolväska och färgpennor, basta! Labben ska fullbordas för att lämnas in på tisdag. Och jag VÄGRAR kånka tegelstensböckerna i näven fler gånger! Tågbiljett ska med bokas...

När, usch! Det här programmet var ju obehagligt! Jag vågar inte se mer! Är Notting Hill på trean, byter kanal, perfekt! God afton!

/Johanna.

Inga kommentarer: