måndag 7 september 2009

Det är inte så märkvärdigt att snurra ihop en helix eller ett flak

Ja, trots att vi inte började skolan förrän ett idag så var det ändå en lång dag på nåt vis. Vi hade ju nära fyra timmars föreläsning, svårt och mycket var det också!

Var trött som en åsna när jag kom hem. Malin gjorde underbar tacogratäng och nu sitter jag i soffan och slappar framför TV:n med Karl. Är You, me and Dupree på TV, på trean, jag gillar den filmen!

Hur har dagen varit då?
På bussen in till skolan såg jag en riktigt söt sak. Det var ett gammalt par som stod och höll handen vid busshållsplatsen. Och sen när damen gick på bussen så stod mannen och vinkade energiskt ända till bussen försvann utom synhåll. Det var så himla fint! Jag vill bli gammal med dej älsk, och vi ska alltid hålla handen, hur gamla vi än är...

Idag var det föreläsning i cellbiologikursen, det handlade om cellens biologiska molekyler. Vi skulle enligt schemat vara i vår vanliga sal men när där redan satt en massa ekonomer så började vi ana ugglor i mossen... Till slut kom vi till rätt sal iallafall.

Anki, vår föreläsare, hon uttalar "surt" på ett lustigt vis, typ som "surrt", med två r liksom... Typiskt mej att lägga märke till sånt...

Fick även vårt ena labb-häfte idag... Det här kommer inte bli lätt asså... En del av mej längtar tillbaka till Krischan, och Lund!

Nä nu ska jag titta färdigt på filmen, hörs kanske senare! Älsk, jag hoppas du tittar in snart!!


/Johanna.


Jag känner mej som en imbecill, imbecill, oooh
som en imbecill högt upp i det blå...

Inga kommentarer: