fredag 11 september 2009

Only time

Varför är det alltid så att när man har jättegott om tid så blir det ändå att man måste stressa?? Är det istället så att man har bråttom från början så brukar man vara i god tid i slutänden...

Som ni kanske vet så började vi inte förrän kl 13 idag så hade en väldigt lång och lugn morgon. Men plötsligt, innan jag visste ordet av, så var det bara några minuter till bussen skulle gå och jag hade inte stängt datan eller sminkat mej eller nåt! Så allt fick gå i överljudsfart! Och när jag äntligen kom upp till busshållplatsen så insåg jag att busskortet låg kvar hemma i jackfickan. Så jag fick spurta hem och hämta. Men vet ni? Jag hann!

Genomgång av gruppövningsfrågorna av några andra frågor hade vi idag. Faktiskt givande, synd dock att vi inte hann gå igenom alla, hon var väldigt grundligt dock. Var nere i hamnen idag, första lektionen där nere. Var i en labbsal där, antagligen kommer vi ha ett antal laborationer där också framöver.

Gick en sväng på stan med Johanna sen, både hon och jag skulle köpa skolväska och labbok. Dock kom vi inte jättelångt i vårt sökande för vi stötte ihop med Lina, Michaela och Nicole. Vi köpte glass och gick sen ner till slottsparken och satt och pratade, sjukt trevligt var det.

Väl hemma åt vi bakpotatis med olika sorters fyllning. Sååå gott och blev sååå mätt! Sitter nu och glor på TV med Gustav, är Pirates of the Carribean - at worlds end på femman. En slapp fredagskväll, känns skönt. Dock vet jag att helgen kommer vara fylld av plugg, så blir ingen slappehelg direkt. Har fått lite "tips från coachen" av Sofia, tydligen gäller det att ligga i!

I helgen ska vi ut till Ikea, det har jag antagligen redan sagt. But I'm so excited so I just can't hide it! Ska nog försöka ta mig inte till stan också och köpa den där väskan, vara bara en kvar idag...

Snart tillbaka i Skåne, snart...

Ha en fortsatt mysig fredagskväll!
/Johanna.

Inga kommentarer: