onsdag 2 september 2009

I Lund har man stil, i Kalmar hickar man...

Idag har ändå varit en helt okej dag!

Var skola 8.30-13.45. Hade info om en webbplattform vi ska använda, verkar onödigt krånglig... Men det är säkert bra.

Sen var det två föreläsningar på schemat, man är rätt slut i rutan sen. En handlade om hur läkemedel fungerar på cellulär nivå, den andra om själva apoteksväsendet.

Nu har ju precis apoteksmonopolet upphört så vi har ju fått en hel del info kring det, som vilken påverkan det kommer ha och vilka förändringar som kommer ske.

Fick också veta att om man vill läsa till apotekare efter sin receptarieexamen är som om sjuksköterskor skulle läsa vidare till läkare. Det går alltså inte. Iallafall inte i Sverige. Åtminstone inte nu.

Och det är bara Sverige, Norge, Island (och kan det ha varit Holland?) som har receptarier. Så en karriär i utlandet kan man ju sluta fundera på. Inte för att jag ens börjat men...

Var på stan lite med Johanna sen. Kollade bostäder på Kalmarhem (kammade noll) och bokpriser på Akademibokhandeln (sjuuukt dyrt! En bok där kostade 899:- och 717:- på Adlibris!!) och sen så gick vi bara och kollade på grejer och blev köpsugna. Hittade jättefina mörkblå byxor från Tiger of Sweden för att nämna något.

Buss hem, kvällsmat, sen bar det av igen, Malin skulle shoppa träningskläder och jag henkade på. Så råkade vi gå in på MediaMarkt och Malin hittade en mobil så just nu sitter hon i telefon och beställer en!

Jag behöver också ny telefon, min går inte att ladda ibland och det är glapp i kontakten till hörlurarna så jag kan inte lyssna på musik... Plus att den inte funkar att koppla till datan längre och en knapp har fallit av...

Funderar starkt på Samsungs nya Ultra Touch eller vad den heter, har haft två Sony Ericson nu så vill prova nåt nytt. Och mina gamla Nokiatelefoner har bara gått sönder så de vill jag inte ha fler av!

Får CSN imorgon, thank God! Så får se sen när böcker är beställda och så vidare... Kanske blir en då.

Och så ska man ju åka tillbaka till Krischan en sväng imorgon. Är där till söndag. Ska rida Ellis och kanske visa honom för någon. Kanske träffa Linda eller Hanna eller så. Men älsk skulle visst inte vara hemma... Saknar dej ju!

Nä, ska nog gå och fika lite nu!

/Johanna.

Inga kommentarer: