onsdag 9 september 2009

Tidningen uppfattar inte dej, det är du som uppfattar tidningen

Idag har varit en lååååång dag. Bokstavligt talat. Aldrig haft en så här lång dag förut faktiskt.

Pratade med älsk igår kväll... Saker var inte riktigt som jag trodde... Eller hoppades... Så hade så himla svårt att sova igår kväll, somnade tidigast klockan ett inatt. Får träffa dej snart iallafall, så får vi väl se... Saknar dej ska du veta.

Uppe med tuppen idag, trött som ett as dock på grund av min dåliga sömn. Började ju inte lektioner förrän kl 13 idag men hade avtalat tid att infinna mej på Kalmarhem innan klockan 9. Fick vänta där ett tag på att rätt kille skulle dyka upp. Han visade mej bilder på en likadan lägenhet eftersom jag inte kunde komma och titta på den som var aktuell i mitt fall. Han som bor i den nu är på ett fartyg vid Norge... Men rummen var likadana, och visst, de är inte stora, men det såg mysigt ut. Så jag tackade ja och nu är den MIN! Den förste oktober får jag nycklarna... Nycklarna till min första egna bostad ever!!

Därefter blev det en lång väntan på att första föreläsningen för dagen skulle börja. Installerade mej på stadsbibblan och pluggade på cellbiologin. Fick ändå en del gjort trots huvudvärk, trötthet och väldigt splittrad tanke...

På vägen till skolan sen så köpte jag ett par mackor och en Mer (min lunch, yes!) på Wienerbageriet och sen blev det upptäcksfärd. Var ju tvungen att ta reda på vilket hus min lägenhet ligger i! Min lägenhet... Det låter konstigt... Kan knappt tro det!

Därefter föreläsning i cellbiologi, svårt som attan! Jag som aldrig tyckt biologi varit svårt innan... en nu är det! Tur att läraren är så härlig iallafall!

Mitt inlogg till Moodle (och över huvud taget till skolans datorer och liknande) strulade igår så jag gick till IT-supporten och fick det fixat, perfekt! Så nu funkar det igen. Söt kille också som ordnade det!

På tal om söt... Det är en kille som läser samma kurs som jag, vet inte vilket program han går, men han har riktigt härlig röst tycker jag, han är en sån som pratar jättemycket på föreläsningarna. Fast annars är det inte nåt särskilt med honom. Tyckte bara det var en lite rolig iakttagelse jag gjorde.

Dagens sista föreläsning handlade om kommunikationsvetenskap. Intressant ämne, det var roligt att lyssna på. Dock var det inte lika roligt att vi slutade 1745 iställetför 1700... Plus att jag fick vänta en halvtimme på en försenad buss... Aldrig gått till så sent i skolan innan!

En lite småkul grej som togs upp var ifall killar eller tjejer pratar mest. Alla sa förstås att det är vi tjejer som gör det. Men tydligen inte! Vi tjejer pratar ofta, men kort. När killar väl tar ordet så gör de långa utläggningar och tydligen så vinner de när man räknar antalet ord... Hmm.

Var så trött och frusen när jag kom hem. Käkade soppa till kvällsmat vilket var helt perfekt då! Malin kokte potatis också som vi hade till. Så plötsligt när vi sitter och äter så säger Martin att en av fiskarna hade blivit dålig innan på dagen så Gustav hade skållat den i en kastrull (så den dog asså). Det visade sej vara samma kastrull som Malin kokt potatisen i... Den hade liksom stått framme så hon hade tänkt att det var ju praktiskt och bra... Ajja, ingen skada skedd.

Har "moodlat" nu ikväll, jäkla quiz säger jag bara! Måste klara 90% innan labben imorgon, på fjärde försöket gick det... Också pratat med spekulant på Ellis, hoppas det blir affär snart.

Idol ikväll igen. Där var ett par killar som lurade juryn, verkligen grundlurade dom! Galet kul!
Har också webbcammat med Erika, det var faktiskt rätt kul, känns som man har sällskap på riktigt liksom, kan faktiskt känna mej riktigt ensam här uppe trots att det bor fyra pers till i huset. Hur ska det gå när jag plötsligt ska bo helt själv?? Som Martin sa; skaffa ett par guldfiskar! Och, varför inte?

Ska lägga mej nu, försöka ta igen förlorad sömn från igår. Om jag nu lyckas somna ikväll vill säga, har lite jobbiga tankar som snurrar...

Men ska göra ett försök! Lab och gruppövning imorgon, då gäller det att vara fit for fight i huvudet!

Godnatt!
/Johanna.


"A major descision for any communicator when encoding a message becomes that of finding the optimum level of redundancy."

Severin & Tankard

1 kommentar:

Graniz sa...

hej Gumman min.
Vad kul att du har fått egen lägenhet.
Hur går det annars i skolan å så?
Hästen?
Annat från kristianstad?
Puss