lördag 12 september 2009

Det är dags för lördagsmyyyyys!

Go dag idag faktiskt!

Hade en härligt lång och seg morgon, sjukt härligt, var längesen sist känns det som!
Steg inte upp så sent faktiskt men tempot var inte det högsta...

Käkade frulle tillsamman allihop. Sen stack Gustav iväg på träning, Malin följde honom dit och åkte sen och handlade nya höstblommor. Karl var hos kompis och Martin iväg och skrev tenta.
Perfekt tänkte jag, då gör det inget om man uppehåller sig lite onödigt länge i duschen. Så passade på att ha lite "hemma-spa". Och det var välbehövligt kan jag säga, min hud höll på att falla av! Och bli igenväxt...

Så småningom började folket komma hem igen. Malin och jag tog oss en välbehövlig (?) fika innan vi satte igång med våra duties. Det vill säga att hon skulle klippa gräs och göra annat trädgårdsarbete och jag skulle plugga... Var dock sjukt härligt väder så jag kunde sitta ute hela eftermiddagen och plugga. Satt ute på studsmattan, bäst plats där tänkte jag, mina tegelstenar till böcker får inte plats var som helst...

Pluggade på cellbiologin, det är mycket i den kursen nu och det är inte helt lätt faktiskt. Men jag oroar mej lite för att kemin har halkat efter rejält... Måste ta tag i det snart, mycket man ska ta tag i på en gång, synd man inte har fler armar... Och fler hjärnor.

Blev tidig kvällsmat för sen skulle syrran och Martin ut och svira. Eller nej. Men dom skulle på bio. Karl, Gustav och jag fixade våran egen bio. Vi cyklade upp till ICA och hyrde ett par filmer. En shopaholics bekännelser och Yes Man blev det. Shopaholic har jag sett innan, den är kul. Och ad gäller Yes man, i vanliga fall gillar jag inte Jim Carrey (förutom i Number 23) men denna var faktiskt bra, den hade ett bra budskap!

Nu har pågarna krupit till kojs, vi andra hänger vid TV:n. Är inget vettigt att se. Men när de andra gett upp TV:n (känner inte tvingade att gå och lägga er eller så) så ska jag kolla in Idol-avsnittet från igår på tv4.se, missade att se det på TV igår ju...

Sen ska jag med sova antar jag. Det vankas plugg imorgon också, precis som Ikea (!) och så ska vi veckohandla.

Och på måndag MÅSTE jag köpa den där skolväskan! Och labboken. Och färgpennor! Tillbaka på lekis! Bara en massa att betala... Har fet Adlibris-räkning också, den går före resten! Fast nu har jag ju skaffat internetbank så nu är det iallafall roligt att betala räkningar. Ja, asså, själva grejen man gör i datan. Att se pengarna försvinna från kontot är ju mindre kul...

Tror det var allt för ikväll... Sov så gott!

/Johanna.

Inga kommentarer: