tisdag 8 september 2009

Först kommer vi gråta, sen skratta

Ännu en dag har passerat... Ibland vill man bara att tiden ska gå. Men som Malin sa, egentligen är det ju som att önska livet ur sej själv...

När jag vaknade idag hade jag en bra känsla. Och den höll i sej. Ett tag.

Skoldagen började med statistik. Suck, tänkte jag men det var faktiskt inte så farligt. Har väl fått men för livet sen Matte B... Gick mest igenom lite begrepp som normalfördelning, standardavvikelse, konfidensintervall och Grubbs test. Jag undrade var vi skulle ha statistiken till men tydligen ska vi använda det vid labbarna. Därefter hade vi föreläsning med samma lärare om gaser. Det mesta kände jag igen sen gymnasiet faktiskt, utom en grej som kallas KMT (kinetiska molekylteorin). Läraren vi har i kemikursen är så mysig på nåt vis, och bra påatt förklara är hon också!

Vi har ju kursare som läser på distans också. Och för att de ska kunna ta del av våra föreläsningar så filmas dom och så läggs det på kurshemsidan. Även vi campusstudenter kan se dessa hemifrån. Så bra tänkte vi, då kan vi ju titta igenom alla föreläsningar innan tentorna! Men vad vi inte visste då var att vi skulle få nytta av det tidigare än så...

Eftermiddagsföreläsningen skulle vara i hamnen, i sjöfartsskolans lokaler. Men när vi kom dit så var vi bara fem som var på plats. Tydligen var föreläsningen flyttad till Norrgård, samma sal som vi nyss varit i. Lite ironiskt. Det blev många om och men innan vi hittade nån som kunde tala om för oss att vi skulle tillbaka till Norrgård. Det är ju en bit att gå så vi missade första 40 minuterna av lektionen. Tur att man kan se den hemifrån nu då! Man ska bara få tummen loss först...

Ärligt är det biologin som oroar mej mest just nu... Har varit många svåra föreläsningar i den kursen nu och vi ska labba första gången på torsdag...

Över huvudtaget så är det väldigt mycket just nu känns det som. Mycket annat runt omkring skolan också så kan inte fokusera riktigt... Men när det väl löst sej (vilket jag hoppas att det kommer göra) så kommer det nog kännas lite bättre...

Köpt jättefin vinterjacka idag, det var roligt! På Stadium hittade jag den, lika bra att köpa den med det samma innan den tar slut, just nu är det ju inte väder för tjocka jackor men när det väl blir det är alla dom fina slut! Hittade skolväska också men nu får jag lugna mej lite! Glömde dock köpa labbhäfte och vattenfast penna...

Och så har jag pratat med Kalmarhem igen om lägenheten, imorgon så...

Mina böcker kom idag också... Så nu har jag gjort av med 3000 spänn på tre saker. Älsk, jag slog dej med hästlängder!

Både Idol och Andra Avenyn börjar idag så nu blir det TV-kväll!

Ha det gött hemma i TV-soffan!

/Johanna.

Har jag slarvat bort det som betyder mest?

Inga kommentarer: