torsdag 10 september 2009

We are all made of stars

Rolig dag idag så ikväll är jag på gott humör!

Började med en mikroskopilabb, första labben på utbildningen, yaay!
Labbade i två timmar, inget avancerat egentligen, mest en uppfräschning av hur man använder vanligt ljusmikroskop. Tittade på olika typer av epitelceller, blodceller och lite sånt. Och mitt hat-moment dök givetvis upp... Vi skulle ju rita av vad vi såg i mikroskopet! Så håller nu på att skriva labb-rapport för fullt... Men det var en riktig mys-labb, det var kul!

Lunch sen, passade på att ringa Roffe angående Ellis besiktning och röntgen, hoppas det blir av snart.

Därefter jagade Johanna och jag runt på skolan för att fatta hur man kommer åt datorer och skrivare och så vidare. Schysst att skolan bjussar på 125 sidor per termin!

På eftermiddagen vankades gruppövning. Äntligen något som bara sker inom vår klass! Så nu har man lite koll på vilka vi är! Uppgifterna var dock svåra, vi hann inte ens med alla. Men en liten tröst är dock att det verkar vara fler än jag som tycker så...

Har pluggat lite ikväll, tyvärr mycket mindre än vad jag tänkt mej. Men är alltid så trött efter skolan, hjärnan går ju på högvarv när man är där! Börjar dock inte förrän kl 13 imorgon och går bara 1,5 timme så får försöka göra mer då, kan ju inte skylla på att jag varit mycket i skolan då ju...

Hängt en massa vid TV:n idag... Jag som inte brukar se på TV! Men Karl häckar i soffan typ hela dagarna så jag påverkas väl av honom... Idol är ju bra dock, kul det har börjat igen, jag längtar alltid så efter det! Kanske töntigt? Var dock en från kära gamla Krischan som gick vidare från idag, tjohoo!

Malin var på box-pass på Malkars idag. Som jag saknar min och Hannas ki box-pass på Friskis!! Sååå kul träning! När jag flyttat så är jag den förste som springer till Friskis och köper träningskort, det är nära och bra, samma gata som jag typ, wiii!

Efter hon kom hem så hade vi myskväll. Alla samlade framför TV:n med kaffe/te och chokladkakor... Gud vad jag kommer sakna dom sen!! Fast Martin sa att jag kunde komma hit när jag ville sen ändå. Kanske blir att jag är mer här än i min egen lägenhet?

Känns som saker och ting börjar falla lite på plats nu... Även om inte allt blivit som jag tänkt mej... Fast, hur ofta blir det så?

Tror jag sätter punkt här för idag, blir alltid evighetsinlägg utan innehåll.
Godnatt (så småningom iallafall)!
/Johanna.

Inga kommentarer: