tisdag 16 december 2008

Thank God it's Friday!


Ja, var var jag nu nånstans?

Jo, efter föreläsningen så samlades vi i basgruppen för att gå igenom metodbeskrivningen inför seminariet på torsdag. Jag tog på mig att skriva den, hoppas den blev bra nu bara. Carolina sa först att hon kunde göra det men jag tycker hon har gjort så mycket redan så jag erbjöd mig. Känns bara som att hela gruppens resultat vilar på mina axlar. Men det blev säkert bra.

Efter skolan gick vi i basgrupen till en sushibar i Lund, Zensushi & Tea hette den. Anna fyllde år, hon blev 51 i onsdags, grattis till henne! Hon ville bjuda oss på mat och bestämde sig för sushi. Ett intressant val, det har jag aldrig testat på innan, det var det inte många i gruppen som hade insåg jag sen. Jag vet inte om jag tyckte sushi var det godste jag ätit precis. Men det var definitivt värt att prova på! Tyckte risrullarna med lax och räkor var goda, det andra var lite suspekt. Något tar emot att äta råa saker... Sen var det te till "efterrätt", tog någon sort med blåbär. Tyvärr vet jag inte om det var gott, vilket jag tror att det var, för jag var förtfarande såpass förkyld att min smak- och luktsinne princip är ur funktion.

Anna fick te och en teburk av oss, en sån från Marimekko, jättefin! Och så sån där exklusiv choklad. Det verkade hon bli glad för! Vi fick även träffa hennes son, han tittade också förbi och fick sej en bit firre. Jösses vad lika dom är!

Hade det jättetrevligt med basgruppen, hade nog kunnat sitta där ett par timmar till, men var tvungen att ta tåget tillbaka till Kristianstad, hade en del saker kvar att fixa till min Moulin Rouge-outfit innan dom stängde på stan.

Väl hemma var jag supertrött, hamnade direkt på soffan vid TV:n och med datorn i knät. Fast masade mej upp efter en stund, hjälpte mamma med maten, hon var mycket noga med att vi skulle hinna äta innan Idol-finalen började.

Tyckte att både Alice och Kevin var jättejättebra, hade verkligen svårt att välja vem jag hejade lite extra på. Men jag tyckte att resultatet blev bra så som det blev. Man blir så glad av Kevin. Han är rolig på nåt vis utan att han menar att vara rolig. Och så blir allt så kul uttryckt eftersom han svenska är väldigt stapplig. Sverige har iallafall fått sin femte Idol, Kevin Borg, Idol 2008!


Jag kommer ihåg förra årets Idolfinal... Mamma, Jeppe och jag satt här i soffan och kollade. Jag kramade Jeppes hand jättehårt, var nervös för att Amanda skulle vinna. Tyckte nämligen att hon var bättre än Marie Picasso. Och eftersom det gått bättre för tvåan... Och det blev precis som vi ville!

Saknar verkligen Jeppe, ska det aldrig ta slut?

Efter Idol plockade vi fram Just My Luck med Lindsay Lohan, det är en sån film som jag kan känna igen mej i, finns ju ingen värre klumpfia är jag! Men det finns viktigare saker i livet än bra jobb, fina kläder och glamorösa lägenheter... Det vet jag ju...

Detta var en härlig fredag tycker jag, kändes som en bra start på helgen!


/Jolie.

Inga kommentarer: