fredag 5 december 2008

Bend and snap

Hej och god förmiddag!

Får bli en snabbuppdatering idag. Ska nämligen åka till Linköping idag och hälsa på Hanna. Det ska verkligen bli hur kul som helst! Måste gå hemifrån om fyrtio minuter, men det mesta är packat och klart så det ska nog inte bli några problem.

Hur var dagen igår då?
Jo, när jag lagt upp inlägget om BODIES var jag helt färdig. Så får bli en kort resumé idag istället.
Dagen igår var verkligen ingen höjdare. Vaknade dyngförkyld och med världens huvudvärk som tyvärr höll i sig hela dagen. Var meningen att vi skulle åkt till Blekinge och fixat inför seminariet nästa vecka. Men de andra i basgruppen fick klara sig utan mig. Och det verkar ju ha gått hur bra som helst!
Hur som helst så lyckades jag masa mej in i TV-rummet. Tog en kopp te och kollade på Legally Blonde, äntligen! Den är perfekt för en dumpad att se! Känns precis som det gjorde med Jeppe. Elle och Warner var ute på dejt och allt var frid och fröjd och han var hur glad och gullig som helst mot henne. Sen plötsligt så bara säger han att han vill göra slut. Det kom som en blixt från en klar himmel precis så som när Jeppe gjorde slut med mig. Elle försöker till alla pris vinna tillbaka Warner men inser till slut att det kvittar vad hon gör, hon kommer ändå inte vara bra nog för honom. Jag tror aldrig jag var tillräckligt bra för Jeppe heller...
Men jaja, filmen har iallafall ett lyckligt slut!

Efter filmen var jag och mamma ute en lång promenad med Chili och tog sen en vända på stan. Sen var jag trött och hade fortfarande ont i huvudet så jag kraschade i soffan med datorn. Till kvällsmaten tittades det på The Perfect Man, en ganska mysig film faktiskt. Sen var det ju Andra Avenyn, det får man ju inte missa, tacka vet jag SVT Play! Kollade på Meduim också därefter samtidigt som jag fick instruktioner av Hanna över msn om hur jag skulle ta mig från tågstationen till Clinicum. Vet ni att i Linköping så köper man bussbiljett via sms? Det tyckte jag var fräsigt!

Idag klev jag upp lite efter sju för att slippa stressa. Åt fruskost och duschade i lugn och ro, sen har jag packat fram tills att jag satte mig här.

Får se hur det blir med uppdateringen uppe i Linkan. Kan jag låna Hannas dator så kanske jag skriver några rader. Annars hörs vi igen på söndag kväll ochdå kan jag lova att jag har mycket att berätta!

Trevlig helg på er allihop!

/Jolie.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad mysigt att åka bort, jag vill också åka iväg nu... komma iväg från allting.