tisdag 9 december 2008

Host host, rassel rassel rassel, böö, tut tut!

Idag är en riktig segdag, inget kul alls. Kände redan igår att en brakförkylning var på inmarsch. Och i morse när jag vaknade hade den anlänt. Eller egentligen redan inatt för jag har sovit apa. Vaknade med världens huvudvärk, ont i halsen och absolut ingen som helst röst. Så det blev ingen skola för mig idag vilket retar mig otroligt mycket då det var vårt sista basgruppsmöte innan seminariet på torsdag. Men dom verkar ha klarat sig bra idag utan mig, jag hade nog ändå inte tillfört något vettigt, bara en massa hostande och kraxande.

Så jag har bara tagit det lugnt idag. Passade på att sova länge. Har sedan mest hängt vid TV:n. Känner att det inte är något som passar mig. Är väl okej någon timme men inte mer. Men orkar inte göra så mycket annat så det är bara till att hålla till godo med vad som visas, eftermiddags-TV är verkligen inget bra!

Just ja! Kom på att jag glömt uppdatera om gårdagen.
Var en lång dag i skolan. Träffades i basgruppen i "lersalen" klockan nio. Då var det dags att bygga modellen samt att planera lite inför presentationen.
Då vi inte hade någon bottenplatta till modellen fick vi bege oss till "snickeriet" och såga till en. Det var inte det lättaste ska jag få be att tala om! Tur att hela klassens "Handy Man" Dejan kunde hjälpa till... Till slut hade vi en mycket fin spånplatta, Carolina och Caroline hade ont i fingrarna och jag stoltserade med ett blåmärke på smalbenet.

Byggandet av modellen gick förvånansvärt snabbt och smidigt. Carolione och jag byggde den mest gräsliga kinagunga någon skådat. Men modellen i sin helhet blev jättejättefin! Var dock lite skrattretande. Hanna berättade att dom skulle ha dissektion igår. Och där satt jag och pysslade. Är det verkligen så här jag vill ha det?

Planerade också lite om ordningen vi ska prata i på torsdag, åt lunch som var jättegod och fixade med PowerPoint-presentationen. Efter vi brutut upp med gruppen stannade Caroline och jag kvar i skolan och filade lite på vår text om den kognitiva utvecklingen. Sen tog vi bussen in till centrum med Paula och Erika.

Gick en sväng på stan med Erika innan vi åkte tillbaka hem. Som vanligt hittar man tusen saker man vill ha! Men nu gäller det i första hand att hitta en bra 20-årspresent.

Ja, det var väl vad jag hade att säga den här gången. Men vi hörs senare ikväll igen!

/Jolie.

Inga kommentarer: